Ägare ng9-3
Forum / Modellspecifika forum / NG9-3 / Ägare ng9-3
Forum / Modellspecifika forum / NG9-3 / Ägare ng9-3
- Detta ämne har 57 svar, 33 deltagare, och uppdaterades senast 2014-04-01 17:54 av henrikm.
-
FörfattareInlägg
-
december 29, 2013 at 20:11 #62279
Här finns två 9-3, en lite äldre (2004) Aero Cab med drag. Underbar att dra husvagnen med! Snart 15K mil på mätaren. Går fint som tusan! Har haft den i några år nu och fick byta båda framfjädrarna i somras och för några år sedan kedjespännaren mm.
Till vardags är det en 9-3 SC 1,8 Biopower Vector från 2009 som gäller. Bilen har förädlats med Aero front och TX nederdel samt en Hirschgrill. Även här har en framfjäder bytts i år, samt skivor och belägg bak. Det är dags för byte av en krängninghämmare. Eftersom jag kör på Etanol en hel del så får bilen oljebyte var 1000e mil. Har nu passerat 7K mil och känns knappt inkörd!
Bifogar bilder!
Jag tillönskar er alla på forumet ett Grått nytt hår!
@musse wrote:
@E Larsson wrote:
Jag har en 9-3 Aero V6 cab -08 med lite Hirschprylar.
Har en likadan men tidig -07, skulle också vilja styla den lite. Var hittar man Hirschprylar eller liknande. Tacksam för uppslag. Annars en underbar bil att köra.
Hirsch har ju sedan tidigare lagt ner produktionen av delar men ska snart återuppta delar av sortimentet. Jag köpte mina delar (Fälgar, sänkfjädrar, läderklädd instrumentpanel, dörrhandtag, grill mm.) hos ANA Trollhättan innan dom försvann ur sortimentet. Mjukvaruuppgradering till motorn finns att få tag i och det är ganska bra pris på det nu.
ANA brukar ha bra koll när det gäller Hirsch även om Stefan har bytt till BMW nu (den var han som hade kontakt med Hirsch tidigare). Verkar inte finnas några exakta datum för när det kommer att finnas delar men håll utkik på Hirschs hemsida. Om du beställer delar från ANA kan du prata med Tom Andersen och mjukvara Mattias Englund.
Med vänlig hälsning. Erik.
@E Larsson wrote:
@musse wrote:
@E Larsson wrote:
Jag har en 9-3 Aero V6 cab -08 med lite Hirschprylar.
Har en likadan men tidig -07, skulle också vilja styla den lite. Var hittar man Hirschprylar eller liknande. Tacksam för uppslag. Annars en underbar bil att köra.
Hirsch har ju sedan tidigare lagt ner produktionen av delar men ska snart återuppta delar av sortimentet. Jag köpte mina delar (Fälgar, sänkfjädrar, läderklädd instrumentpanel, dörrhandtag, grill mm.) hos ANA Trollhättan innan dom försvann ur sortimentet. Mjukvaruuppgradering till motorn finns att få tag i och det är ganska bra pris på det nu.
ANA brukar ha bra koll när det gäller Hirsch även om Stefan har bytt till BMW nu (den var han som hade kontakt med Hirsch tidigare). Verkar inte finnas några exakta datum för när det kommer att finnas delar men håll utkik på Hirschs hemsida. Om du beställer delar från ANA kan du prata med Tom Andersen och mjukvara Mattias Englund.
Med vänlig hälsning. Erik.
Tack för råden jag spinner vidare på kontakterna.
@Niils wrote:
Ska väl tillägga att jag sedan ett par dagar även är ägare till en
Vit 9-3X 1.9TTiD av 2010 års modell. Går som en dröm, den ska bara få en hirsch spoiler därbak.Å nu är man inte längre ägare :sad till den ovan nänmda 9-3X:en, Det visade sig att den åt däck och drog åt höger hela tiden.
En fyrhjulsinställning gav ett vädigt tråkigt svar, Vänster främre fjäderben visade camber och caster värden långt från de normala. (Dvs bilen tidigare krockad och ej satt i riktbänk efter detta.) :bh
Bilfirman vägrade till en början att erkänna att bilen var krockad men efter lite luskande hittade jag bilder som bevisade motsatsen. :readNu har bilfirman tagit tillbaka bilen och låter mig hämta ut en annan bil. Tyvärr blev det inte en Saab denna gång men det blev en någorlunda nära släkting till NG9-5sc 🙂
I garaget finns: Saab 95 -1973 och Saab 9-5 Tid4/Hirsch -2010 samt en "nästan Saab" Cadillac BLS -2008 Biopower
Vi hade lite tur! Frun behövde ny bil och vi hittade en 2,0t Linear Sport Plus -05 med bara 5300 mil på mätaren servad 4 gånger. Aldrig någon som suttit i bak och bara legat golfklubbor i skuffen. Bilen är som ny! Första långkörningen i snöslask gick i 120 – 130 km/t och kostade 0,68 l/mil. Fan också att SAAB gått i konkurs!
Äger f ö en Sonett III -72 också men det är en annan historia…..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.