Beijing C71

Forum / Övrigt / Off Topic / Beijing C71

Forum / Övrigt / Off Topic / Beijing C71

  • Författare
    Inlägg
    • april 20, 2010 at 20:19 #22045

      Den här bilen ser ganska bekant ut (bortsett från fronten):

      Det är BAIC:s version av gamla Saab 9-5.
      Beijing Auto

      Fräcka strålkastare. Men kanske inte så ljusstarka.

        april 20, 2010 at 21:48 #156777

        Haha! Kul! =)

          april 21, 2010 at 08:56 #156792

          Vem blir först med att BAIC-konvertera sin 9-5:a? Kom igen nu! 😉

            april 21, 2010 at 09:12 #156794

            ska bli kul att se rumpan sen 🙂

              april 22, 2010 at 05:59 #156831

              Enligt morgonens dagens industri blir det en H-motor i bilen.

                  april 22, 2010 at 08:04 #156837

                  rätt fräck framifrån måste jag säga. Bakändan va tyvärr inte lika snygg. Kul att den kommer till användning igen

                  '- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
                  - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
                  - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
                  - 90 T16 -87 när jag ska överraska

                    april 22, 2010 at 09:23 #156842
                    Michael Rasmussen wrote:
                    Enligt morgonens dagens industri blir det en H-motor i bilen.

                    Ja, fast jag antar att det är H-motorutvecklingen som använts upp till ifjol i 9-5an…

                    Det är tur Kineserna ska fortsätta använda den, annars hade denna motorlegend dött ut och nästan förtjänat en röd dag i kalendern som minne för tusan. 🙂

                      april 22, 2010 at 09:47 #156844

                      Man måste ju ändå säga att kineserna varit riktigt snabba att sätta ihop den där bilen.

                      Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
                      Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
                      Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
                      Saab 9-3 Vector SC ´09

                      Skämsbil:
                      Audi A6 Avant

                      Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

                        april 22, 2010 at 10:27 #156852

                        Precis som William skriver så är det naturligtvis Fam 3-motorn som kineserna kommer att använda. Att kalla det för en H-motor är kanske tveksamt – vid introduktionen av B204/B234 var det inte mycket kvar av den ursprungliga H-motorn.

                        Sannolikt passar de även på att göra de uppdateringar av konstruktionen som Saab så länge velat göra men som man inte fått loss pengar av GM för att implementera eftersom motorn inom kort skulle ersättas. Vilket GM hävdat i mer än 10 år!

                          april 22, 2010 at 12:00 #156865

                          Kul att den gamla h-motorn lever vidare,en riktig bra motor!

                            april 22, 2010 at 12:45 #156872

                            Inte riktigt lika övertygad om den “moderna H-motorns” storhet. B205 – B235 är riktigt bra när den funkar, mindre kul när den strular, och strular lite väl gärna. Men visst, så länge den går som den ska, går den fint!

                            (Min har funkat fint än så länge, men fick tydligen sitt första turbobyte redan vid 4000 mil…. nu har den snart gått 10000, kanske snart dags igen…)

                              april 22, 2010 at 14:18 #156874

                              Nu ska du inte vara så där! 🙂

                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.