BLAUPUNKT Nostalgianläggning till en 9000!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / BLAUPUNKT Nostalgianläggning till en 9000!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / BLAUPUNKT Nostalgianläggning till en 9000!

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 1, 2009 at 10:12 #146044

      jag samlade på mig en fin anläggning från Blåpunkt men har sålt av en del…
      cd cartridge spelare var nog en cdp05 kommer inte ihåg om jag har den kvar kan kolla om intresserad
      bandspelare kommer inte i håg vad den heter obs bara band ingen radio eller så har den nog kvar, aldrig monterad i bil, intresse?
      svanhals radion med slutsteg såld…
      DAT spelaren! nypris 15′ den har jag kvar någon som är intresserad?
      samt någre XL högtalare de med diskanter man kan ta loss, har nog alla storlekarna kvar bra punch i 8″ det var fina grejor de gjorde då, varför ha allt i en maskin när man kan har 3-4 olika på höjden;-)

        oktober 1, 2009 at 11:05 #146045

        var det dessa saker någon (kanske ni) hade ut på tradera för något år sedan.

        jag räknar med att det kan ta lite tid för mig att samla allt jag kanske behöver.

        Är i behov av interface mellan apparaturen.

        Har du möjlighet att fota lite . Speciellt DAT spelaren & bandaren.

        Vad är ditt pris.

          oktober 1, 2009 at 11:13 #146052
          Fredrik DW wrote:
          jag samlade på mig en fin anläggning från Blåpunkt men har sålt av en del…
          cd cartridge spelare var nog en cdp05 kommer inte ihåg om jag har den kvar kan kolla om intresserad
          bandspelare kommer inte i håg vad den heter obs bara band ingen radio eller så har den nog kvar, aldrig monterad i bil, intresse?
          svanhals radion med slutsteg såld…
          DAT spelaren! nypris 15′ den har jag kvar någon som är intresserad?
          samt någre XL högtalare de med diskanter man kan ta loss, har nog alla storlekarna kvar bra punch i 8″ det var fina grejor de gjorde då, varför ha allt i en maskin när man kan har 3-4 olika på höjden;-)

          Vill gärna komma i kontakt med dig.

          Du kan pm’a ditt telefonnummer till mig om du vill.

            oktober 19, 2009 at 10:44 #146793

            Hoppsan glömt kolla på detta…
            Pm’at…

              oktober 19, 2009 at 22:31 #146824
              David Wännström wrote:
              Sent svar men jag har glömt bort att fotografera men igår blev det en dålig mobilbild.

              Som synes så är det två “DIN kablar” som går ned till equalizern. Eller rättare sagt, en kabel går till equalizern och den andra går till förstärkaren som sitter monterad i bakkant på equalizern. Dessa är tolvpoliga men man kan se att den ena av dessa inte utnyttjas fullt ut. Matning till equalizern är via “DIN kabeln”.

              Dessutom går två kontakter (de skall inte sitta ihop med varandra som på bilden) till förstärkaren med matning och högtalarkablar men dessa är ju lätta att skarva.

              Det här är inte vad du söker men en intressant grej ändå med tanke på “din” 12 poliga kontakt. Används tydligen när man vill använda två slutsteg till sin Clarion som har den tolv poliga kontakten…
              Är detta nåt som du kan ha användning för och är intresserad av.

                oktober 20, 2009 at 05:19 #146830

                Det är en CCP08 kasett spelare och en DTP08 DAT spelare båda utan radio och slutsteg, riktiga komponent apparater!

                  oktober 30, 2009 at 20:09 #147331

                  kassettspelaren och Dat’en är till försäljning. Pm mig vid intresse ett gäng dat band ingår samt instruktionsböcker till båda

                Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.