Byta koppling
Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Byta koppling
Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Byta koppling
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2013-02-13 19:09 av Jimmy Alfredsson.
-
FörfattareInlägg
-
februari 11, 2013 at 20:05 #7158
Har problem att få bort urtrampningslagret. Det verkar som att det inte kopplar ur ordentligt (slavcylindern) och därför får jag inte dit “tändkabeln” man ska peta dit när man trycker ner kopplingen. Tänkte byta urtrampningslager och slavcylindern. Hur ska jag få den att koppla ur?
MVH Jimmy
februari 12, 2013 at 11:19 #52252Hej Jimmy!
Fick detta tips av en Johannes när jag påtalade samma problem:
“Du kan lätt komprimera tryckplattan om du skruvar ut alla skruv till tryckplattan, ta sen två skruv med något längre M8 gänga och skruva in mittemot varandra MEN med en mutter mellan tryckplatta och svänghjulet; nu kan du enkelt trycka ut tryckplattan med de två muttrarna och montera distansen för att hålla ihop tryckplattan; tändkabel, bromsrör eller vad du nu råkar ha hemma”
Har inte provat själv men det låter vettigt.
Lycka till!/Gunnarfebruari 13, 2013 at 09:16 #52271Du kan också skaffa dej en försvarlig mängd M8-muttrar och pillra in en per fjädertunga. Det är inte så svårt att trycka in EN fjädertunga så denna metod är fullt möjlig och har använts med framgång ett flertal gånger. Lite tidsödande dock :wrench
/ Kenthfebruari 13, 2013 at 12:22 #50397Jag fick ur min med 5mm stålvajer men det hjälpte att trycka in lamellerna med min (drill press) och trycka in vajern mer för montering. 6mm hade nog varit bättre.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2februari 13, 2013 at 19:09 #52280Tackar för tipsen nu är det bytt! Fungerade med muttrar som distanser mellan tryckplatta och svänghjul :wrench
En av dom 12mm höga muttrar som distans mellan tryckplatta och svänghjul, kanske man skulle haft något tjockare. 30mm krafthylsa och m8x50 skruv för att få ut axeln -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.