Internationella träffen 2012

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Internationella träffen 2012

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Internationella träffen 2012

Visar 11 inlägg - 31 till 41 (av 41 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • augusti 15, 2012 at 18:38 #46510

      Snygga bilder tomi :AP

        augusti 16, 2012 at 13:26 #46533

        @Magnus E wrote:

        Det var meningen att jag skulle satsa på Belgien och hoppa över England på grund av att det är krångligt och dyrt att ta sig dit. Det var så trevligt i Belgien och att jag nu ser en ljusning på att det även blir England 2013

        Träffen i Englnad blir på
        Wicksteed Park
        Kettering
        Northamptonshire

        Varför skall det vara dyrt?
        Har varit i kontakt med en kille som köper cabbar där, och enligt honom är det inte krångligt eller dyrt att åka dit.

        Man tar flyget över för ca 1.000 kr, köper sig en bil typ en gm900 cab för 6000 kr + försäkring 1000 kr.
        Åk i England ett par veckor och åk hem, antingen tunnel eller 2-3 båt alternativ och nöta väg.
        När man är hemma så skrota bilen och sälj den i delar eller regga in och sälj för en 10000-15000 kr.

        Det var hans tipps över ett sätt att ta sig dit och se landet för en rimlig peng. Hyrbil är ju ett alternativ och ta flyget hem.

        Sture.

          augusti 17, 2012 at 08:06 #44956

          är inte en del av intsaab att komma med en egen 2-t eller v4 tex. Annars kan man ju åka dit när som helst.
          Det är min åsikt, alla tycker ju inte lika.

            augusti 17, 2012 at 08:15 #44957

            Varför skall det vara dyrt?
            Har varit i kontakt med en kille som köper cabbar där, och enligt honom är det inte krångligt eller dyrt att åka dit.

            Man tar flyget över för ca 1.000 kr, köper sig en bil typ en gm900 cab för 6000 kr + försäkring 1000 kr.
            Åk i England ett par veckor och åk hem, antingen tunnel eller 2-3 båt alternativ och nöta väg.
            När man är hemma så skrota bilen och sälj den i delar eller regga in och sälj för en 10000-15000 kr.

            Det var hans tipps över ett sätt att ta sig dit och se landet för en rimlig peng. Hyrbil är ju ett alternativ och ta flyget hem.

            Sture.”

            precis!

            Honest Harry´s Autos kollega Danny Gotlieb på “Car-Synergy” i Andover säljer mest NGcabbar
            samt andra märken.
            bra läge om man kommer från kanal-tunneln eller någon av färjorna.

            slantar går alltid åt på resor oavsett resemål-
            UK har överlägsen stämning och brett sortiment på allt oavsett intresse!
            köldhålan sverige suger i jämförelse, jantelags-forum – röda & vita bilar-
            och sura V4 / V240 ägare.

            längtar redan till nästa sommar. :DR

              augusti 17, 2012 at 08:35 #46551

              Jag fattar inte varför folk inte passar på & köper finare bilar ifrån England istället för att göra som det verkar nu. Köpa hem billigt rostigt/slitet. Bättre slå på lite mer & ta hem lite finare bilar tycker jag.

              Fast det är en inte så dum ide att flyga över å köpa sig en “FRÄSCH” cab & sedan köra den hem. Tål att funderas på helt klart!

              Ju fler som besöker träffen desto roligare tycker jag! Oavsett modell eller bilmärke!

              /Fredrik

                augusti 17, 2012 at 10:14 #46555

                @Rally wrote:

                Jag fattar inte varför folk inte passar på & köper finare bilar ifrån England istället för att göra som det verkar nu. Köpa hem billigt rostigt/slitet. Bättre slå på lite mer & ta hem lite finare bilar tycker jag.

                Fast det är en inte så dum ide att flyga över å köpa sig en “FRÄSCH” cab & sedan köra den hem. Tål att funderas på helt klart!

                Ju fler som besöker träffen desto roligare tycker jag! Oavsett modell eller bilmärke!

                /Fredrik

                Vad är nu detta? Den berömda avundsjukan jag har blivit var ad över.
                Som du skriver verkar du mena denna Magnus som har tagit hem många cabbar därifrån, eller finns det någon som tagit hem fler?

                Visst är cabbarna använda som han har köpt men inte vill jag kalla dom för dåliga/rostiga.

                Du borde nog titta på bilarna innan du utrycker dig så klumpigt och avundsjukt.

                Den som jag har tittat på är mycket fin men problemet med den är att hitta pedalställ till automat.

                Sture

                  augusti 17, 2012 at 13:15 #46562

                  @tommy psi wrote:

                  UK har överlägsen stämning och brett sortiment på allt oavsett intresse!
                  köldhålan sverige suger i jämförelse, jantelags-forum – röda & vita bilar-
                  och sura V4 / V240 ägare.

                  längtar redan till nästa sommar. :DR

                  Varje träff, varje forum, varje kontakt med bilvänner blir vad du och din inställning gör den till.

                  För att travestera ett känt uttryck; “fråga inte vad din klubb kan göra för dig, fråga vad du kan göra för din klubb”

                  Tycker Saabklubben och Sabbhobbyn är ett trevligt tillhåll med generösa och hjälpsamma människor.

                  /Niclas

                    augusti 17, 2012 at 13:20 #46563

                    Detta är ingen tråd som vi prata import av cabbar. Jag tror att Fredrik syftade på min cab. 😛 Den är det jobb på. Men allt handlar om pengar, kan man köpa en fin eller måste man fixa själv. Alla har vi olika förutsättningar med vår hobby. Lyft fram och peppa varandra istället, för jag är här för att jag älskar Saab. Inte för att trycka ner på ex 92orna. Bara för att jag inte tycker de är roliga. Se positivt och har roligt med era bilar, oavsett vilken modell det är.

                    Bra uttryckt Niclas!

                      augusti 17, 2012 at 19:16 #46569

                      tycker det urartar.
                      Det hela börjar med att jag tycker vi svenskar är dåliga på att besöka internationella träffarna till att importera halvdåliga cabbar.
                      Jag hoppas få med ett stort gäng svenskar till englands 50 årsfest nästa år. har börjat kontakta rederier för att försöka boka gruppresor till bättra pris. Några svenskar har redan bestämt sig plus några finnar,får väl kolla med norge också

                        augusti 17, 2012 at 19:27 #46570

                        Håller med dig Karl & även Niklas.

                        Jag syftade inte på någon person alls men att köpa cabbar för 5-10000:- lär väl knappast ge köparen något annat än något slitet rostigt renoveringsobjekt??

                        Om någon kände sig träffad så ber jag om ursäkt för detta. Det var inte meningen alls!

                        Hur som helst så hoppas jag många besöker träffen i England som jag tror kommer att bli väldigt lyckad. Jag pratade en del med arrangörerna i Belgien om planeringen och det verkar som om det kommer att bli ett ordentligt firande!!

                        Boka in mig & Gerda! Om du inte redan har gjort det!!

                        /Fredrik

                          augusti 19, 2012 at 20:29 #27734

                          Räkna även med mig och Sandra 🙂

                          Saab 96 -61 Saab 97 -72 Saab 900 -95

                          Jag ber om ursäkt för eventuella stavfel, jag är dyslektiker
                          Magnus E

                        Visar 11 inlägg - 31 till 41 (av 41 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.