IntSaab2016

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 33 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • januari 13, 2015 at 19:22 #200905

      Intsaabgruppen har fått information, dokumentation och erfarenheter från intsaab2006.
      Min bedömning är att mycket kan återanvändas, men givetvis inte allt.

      Två grundförutsättningar är dels att “ta flaggan” och dra igång arbetet.
      Sedan snabbt dela upp i arbetsgrupper så att arbetet kommer igång parallellt.

        januari 16, 2015 at 07:12 #199646

        Efter svar från Lars Mårtensson har nu den gamla IntSaab2016-kategorin arkiverats och en ny kategori skapats för diskussioner om IntSaab2016:

        viewforum.php?f=175

          januari 16, 2015 at 13:32 #200997

          Hej, Planeringsläget är som följer.

          Vår första inriktning är att vi begränsar deltagandet på festen till 400 personer, Det kan vara så att lokalerna tar mer och isf kan vi utöka detta antal. eventföretaget har stor erfarenhet av liknande evenemang så de kan hantera antalet.

          I dagsläget har vi satt en budget på 1000:-/person som skall täcka allt utom dryck och boende. Dessa poster för du själv välja hur du vill göra med.

          Vi har valt att lägga logistiken, Mat, dryck, underhållning, bokning av lokaler på ett eventföretag. Företaget har redan arbetat ett halvår med detta.
          Alla besökare kommer att få boka sitt boende själva, vi kommer enbart att “reservera” hotellrum fram till ett visst datum.

          Vår tanke är att vi har en ram som de sköter och vi i klubben skall fylla träffen med det roliga.

          Det är flera klubbar och bilmodeller som firar jubilleum 2016 och vi hoppas på att kunna göra denna träffen till något gemensamt för dessa.

          Saabstaden Linköping ligger i fokus under lördagen med allt staden har betytt för Saab. Ett särskilt spår i träffen skall beröra Saabs historia i Linköping, här är tanken att en särskild “Saab i Linköping” bok skall upprättas för att ge alla en djupare insikt i historien. Träffen skall genomsyras av Saabanekdoter med möjlighet att även besöka platsen. Här behöver vi folk som vill vara med och skapa denna bok med roadbooks och kartor.

          Då Linköping inte kan erbjuda Träffplats, boende, Festplats och parkering på en och samma plats, har vi valt Vadstena som bas, det är ca 55km mellan Vadstena och Linköping. Här har vi 400 hotellplatser och även campingmöjligheter. Vi kommer att kunna ställa upp våra fordon runt Slottet, här är det tänkt att de som föranmäler sina fordon till bedömningen skall beredas plats, ytterligare ett spår som kräver en organisation som tar har om detta.

          Alla transporter mellan Vadstena och Linköping är tänkt att de skall gå på Scenic routes vid sidan av E4. Dessa Scenic routes skall även översättas till Engelska för att belysa Östergötlands historiska betydelse för Sverige.

          Vi har bokat Sviestadsbanan för provapåköring. Här har vi frågat STCS om de vill hålla i bankörningen. De har en mycket bra organistaion för detta och är imponerande seriösa i detta.

          Flygvapenmuseum med förevisning av muséet samt flyguppvisning av olika Saabprodukter hoppas vi på, kontakter skall tas.

          Vi har fler spännande uppslag till lunchen på lördagen, men det måste vara i lås innan vi går ut med det.

          Festen skall äga rum på Slottet och bilarna parkeras i dess närhet, detta eliminerar behovet av att flytta bilen efter festen och alla kan istället vandra runt bland bilarna och beundra dom.

          Veckan före träffen.

          Sedvanligt bjuder gästklubben på en s.k Pretour. Denna Förträff brukar vara från måndag fram till fredag då huvudträffen börjar, men den kan vara av vilken längd som helst. längden och vad den innehåller vill jag helst lämna till de som vill vara med och organisera dessa. vi kan med fördel nyttja samma besöksmål under veckan dock tidsseparerat.

          I dagsläget har vi pretours från:

          Skåne- Mikael Isaksson
          Trollhättan- Roland Vidarsson
          Göteborg- Mats Kadmark och Karl Ask
          Stockholm- Timo Murberger

          Ju fler det blir som vill vara med och göra besöket i Sverige oförglömligt för våra besökare desto mindre börda blir det för alla.
          Det kan vara fullt möjligt att om du har tankar för besök under en dag så kan det räcka att ta stafettpinnen då.

          Kontakta någon av de ovanstående och anmäl ditt intresse om du helst vill göra något vid en pretour. Du är naturligtvis välkommen att jobba under alla 7 dagarna om du vill det.

          Tidslinjal:

          Måndag. Pretours, samling.

          /

          Fredag 12/8 kl. 17.00 incheckning Vadstena Slott med välkomstpaket och incheckning på boende. Där efter öppen grill och vid 20 snåret öppningsceremoni. Därefter mingel med spökvandring på slottet på natten, valfritt.

          Lördag Flygvapenmuseum-Saab-Sviestadsbanan-Saab rundtur på samhället med besök på ställen som där trärattarna tillverkades, Där första UrSaaben rullade första gången o.s.v.
          Kväll uppställning fordon och festmiddag. Föreläsningar av inbjudna föreläsare.

          Söndag Vadstena, bakluckeloppis, Prisutdelning finaste bilar
          Eftermiddag 15.00 avslutning.

          Så ser det ut i dagsläget. Kom med synpunkter.

          Detta är en stomme, vi skall nu fylla den med en massa annat roligt. Vi kommer att se till att även de yngre i familjen kommer att ha fullt att göra med hoppborg och ångbåtsfärd.

            januari 16, 2015 at 19:31 #201018

            Toppen Lars! Då flyttar jag över den infon i andra tråden och börjar strukturera upp ett förslag så fort jag fått fundera lite på ett lämpligt upplägg.

            /D

              januari 17, 2015 at 12:36 #199694

              Är det bara jag eller känns 400 inte väldigt lite??

                januari 17, 2015 at 13:08 #198839

                @Christian Haugsöen wrote:

                Är det bara jag eller känns 400 inte väldigt lite??

                Jo jag tänkte på det jag också, men det kanske bara är middagsdelen man avser? Festen och det som händer på scenen brukar ju fler kunna ansluta till efter att man t ex grillat.
                Nåja, vi kan föra den frågan i nya forumdelen.

                  januari 17, 2015 at 14:43 #201042

                  Ca 700 på middagen på INTSAAB2006, men 700 är (lite för) mycket att hantera..
                  Då disponerade vi en hel flyghangar.

                    januari 17, 2015 at 20:05 #201067

                    Jag har besökt rätt många Internationella Saab träffar det senaste åren & det har varit runt det dubbla antalet på middagen. Med detta upptagnings område så skulle jag räkna med 1000 middag gäster & utgå därifrån! Det lär inte bli färre än 800 hur som helst. Kolla gärna med föregående internationella träffar hur många de har varit å så vidare. Det kommer alltid fler i Sverige! Saab intresset ökar!! Det minskar inte!!

                    Bättre ladda för fler än för få!

                    Med vänlig hälsning Fredrik

                      januari 20, 2015 at 10:07 #201115

                      Håller med Fredrik.

                      Hur många var vi inte på festivalen 13? Måste ha varit fler än 400!!

                        januari 20, 2015 at 10:18 #201116

                        400 borde vara max antal ekipage,

                        //MH

                          januari 20, 2015 at 11:06 #201117

                          Max 400 ekipage på Saabklubbens 40-årskalas? Får nog också säga att det låter lite.

                            januari 20, 2015 at 11:35 #201119

                            @Sulo wrote:

                            Max 400 ekipage på Saabklubbens 40-årskalas? Får nog också säga att det låter lite.

                            Ja vi får hoppas det kommer Svenskar nu, vi är lätt räknade på dessa internationella träffar.

                            //MH

                              januari 20, 2015 at 11:52 #201121

                              @cabmange wrote:

                              @Sulo wrote:

                              Max 400 ekipage på Saabklubbens 40-årskalas? Får nog också säga att det låter lite.

                              Ja vi får hoppas det kommer Svenskar nu, vi är lätt räknade på dessa internationella träffar.
                              //MH

                              Vi får hoppas på att vi kan göra bra reklam för den här träffen både internt och externt, men nu är det iaf en identifierad fråga som vi kan lägga upp som en tråd i nya forumdelen sen. Vi får väl kolla eventföretagets möjligheter att skala upp och vilken varsel man behöver för det.

                                januari 20, 2015 at 11:57 #201122

                                Du har helt rätt Magnus. De internationella träffarna brukar inte besökas av så många svenskar. Det behöver dock inte vara relevant här.

                                Detta talar för mer än 400 ekipage på IntSaab2016:

                                – SSK:s 40-årsjubileum. Det måste bli något extra.
                                – Linköping/Vadstena ligger mitt i Sverige (rätt så). Mycket bättre läge än Trollhättan för norrlänningar och stockholmare.
                                – Saabfestivalen går i Trollhättan året innan. Det är perfekt marknadsföringsplats för IntSaab2016.

                                En tanke kan vara att inte fokusera på antal just nu. Vi skulle kunna spika det efter Saabfestivalen. Ta intresseanmälningar på IntSaab2016:s hemsida osv.

                                  januari 20, 2015 at 13:27 #201132

                                  @Sulo wrote:

                                  Du har helt rätt Magnus. De internationella träffarna brukar inte besökas av så många svenskar. Det behöver dock inte vara relevant här.

                                  Detta talar för mer än 400 ekipage på IntSaab2016:

                                  – SSK:s 40-årsjubileum. Det måste bli något extra.
                                  – Linköping/Vadstena ligger mitt i Sverige (rätt så). Mycket bättre läge än Trollhättan för norrlänningar och stockholmare.
                                  – Saabfestivalen går i Trollhättan året innan. Det är perfekt marknadsföringsplats för IntSaab2016.

                                  En tanke kan vara att inte fokusera på antal just nu. Vi skulle kunna spika det efter Saabfestivalen. Ta intresseanmälningar på IntSaab2016:s hemsida osv.

                                  Jonathan, jag tror Sundsvall ligger mer mitt i Sverige 🙂

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 33 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.