Läckage värmepaket -91 900i16

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Läckage värmepaket -91 900i16

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Läckage värmepaket -91 900i16

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • Anonym
      januari 25, 2016 at 00:12 #384802

      Okej, det lär vara enklast att ta av hela brädan för att byta värmepaketet?

      Mittkonsol – knäpanel och ventilations “panelen” – så kommer man åt “rubbet” inkl element 🙂

      Menar du att du pluggade för flödet i båda slangarna?
      Trodde det var tvunget att cirkulera som om det gick ”igenom” värmepaketet?

      Trodde även jag den gången, men det gick hur bra som

      Bor sydost om Helsingborg.
      Kör dessutom en 9-5 jubbe i ice blue kulör

      No shit, jag finns i “T-torp” 😀

      Men vill du ha besök/hjälp så bara säg till –
      klart man ställer upp för en #304# “broder” 😛 …… 😉

        januari 25, 2016 at 17:53 #384846

        Ja jag hade för mig att jag har läst det i nån av dina trådar.

        Okej, låter som ett lagom helgjobb. Bilen står för tillfället på annan ort i vinterdvala så det får bli längre fram.

        Tanken är att åka till Saabmarknaden i Saxtorp samt Saabträffen i Höör nu i vår. Med vilken Saab vet jag inte än, har tre för tillfället, min 900 jubbe blev stulen i höstas utanför sovrumsfönstret så vill inte ha nån 900 hemma längre.

        /Martin

          Anonym
          januari 25, 2016 at 20:20 #384860

          Ja jag hade för mig att jag har läst det i nån av dina trådar.
          Okej, låter som ett lagom helgjobb. Bilen står för tillfället på annan ort i vinterdvala så det får bli längre fram.
          Tanken är att åka till Saabmarknaden i Saxtorp samt Saabträffen i Höör nu i vår. Med vilken Saab vet jag inte än –
          har tre för tillfället, min 900 jubbe blev stulen i höstas utanför sovrumsfönstret så vill inte ha nån 900 hemma längre.
          /Martin

          Då syns vi säkert –
          dessa är även bokade här med.

            januari 25, 2016 at 20:53 #384862

            Man behöver inte ta ner knäskyddet, gör som man gjorde på verkstäderna, lossa värme / vent kanalen, vik in denna under bromspedalen.
            Högtalargaller av samt radio så man når juster stången.
            In på rygg under instr brädan och med en lååång insexnyckel kommer man åt de 4 skruvarna och kan ta ner värmekranen.
            Glöm inte o ringarna vid monteringen, lite vaselin så hålls dom på plats.

              december 1, 2016 at 19:28 #420574

              Hallo Lyfter denna utmärkta tråd
              Gäller en 900S -91
              Jag har fått tag i en ny kran men saknar O-ringarna mot värmepaketet
              Nån som vet dimensionen? Jag har försökt mäta men hittar inga standard metriska som passar riktigt bra, möjligen är det tum-dimension…?
              Och var får man tag i dessa?
              Metriska har jag hittat på kullagret.com, men tum-dimension?
              /Sven

                december 4, 2016 at 20:16 #420643

                Efter lite googlande hittade jag Agera i Malmö (www.ageraab.se) som säljer enstaka O-ringar till privatpersoner. Snabbt och enkelt. Hoppas jag får nåt som passar nu…
                /Sven

              Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.