og900 köpes

Forum / Sälj/Köp / Bilar, köpes / og900 köpes

Forum / Sälj/Köp / Bilar, köpes / og900 köpes

  • Författare
    Inlägg
    • december 18, 2015 at 20:06 #383207

      Tänkte kolla om någon har en og900 till salu och vill ha lite extra cash till jul/nyår 🙂
      Optimalt hade varit en besiktad 900s i närheten av gbg.

      Önskemål:
      – Turbo/Ltt, men även vanliga insprutare är intressant om chassit är nice.
      – 3dörrars.
      – Besiktad
      – Struntar i övrig utrustningsnivå.
      – Gärna i gbg området eller skåne.

      Skick är inte helt avgörande, tanken är att fixa till och köra lite bana i framtiden 🙂

      Budget: säg mellan 5-10tkr, men är inte omöjligt att betala mer för rätt bil.

        december 20, 2015 at 10:19 #383241

        Ska lägga ut en og900 -89 till försäljning nu efter jul. Dock kanske den inte passar alla dina kriterier, men ändå. 😉

        Det är en 2dr sedan, dvs den lättaste karossen för og900. 8v insprutare med kat, så det är ingen herrejössesmotor, men den tar dej dit du ska. Ingen extrautrustning whatsoever, så det är minimalt med dödvikt som du behöver strippa bort inför bankörning. Behöver fixas lite rost i nederkant av vänster bakruta (ej öppningsbar) men bilen är fin undertill. Bilen är besiktad till slutet av Juni och står på bra vinterdäck på plåtfälg. en uppsättning 15″ alufälgar (inte dom på bilden) medföljer om man vill ha dom. Finns även ett svartklätt innertak med oljetryck+oljetempmätare monterade så dom händer ovanför backspegeln, men det är inte monterat ännu.

        Jag kanske, eventuellt, har en intressent, men är han inte intresserad så är bilen up for grabs, så att säga.
        Finns visserligen i Uppsala, men tänkte mej kanske 4000 tillsammans med innertaket.

        //Mvh Sebastian

          december 20, 2015 at 13:20 #383248

          Intressant! Vet du hur mycket vikt man sparar sedan vs combicupe?

          Hör av dig om killen inte tar den 🙂

            december 23, 2015 at 02:08 #383308

            om man jämför denna med min 3dr 900s (som visserligen är en 16v nu då) så skiljer det 90kg, sett till tjänstevikten. Denna ligger på 1260 och 3dr 900s:en ligger på 1350, enligt transportstyrelsen.

            Ifall det blir aktuellt så kan jag iaf meddela att jag kör bilen till jobbet varje dag i nuläget, och den har även gjort en långtur på 50 mil enkel resa utan krångel, så den är inte skrotvärd liksom. Hade tänkt byta stötdämpare på denna med, men kom aldrig till skott, så jag har en hel uppsättning nya Monroe gasdämpare som kan köpas med om man vill.

              januari 1, 2016 at 12:05 #383567

              borttagen

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.