Prisbild 96 V4
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Prisbild 96 V4
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Prisbild 96 V4
- Detta ämne har 8 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2012-04-05 08:46 av Per-Erik.
-
FörfattareInlägg
-
Vad är egentligen vettigt pris för en 96:a V4 ?
Bilen i fråga är en -75:a med få ägare (har funnits i samma familj så länge jag minns) och är i bra originaskick.
Enda kända rosten finns i en dörr och motorn är nyligen renoverad pga balansaxelras.
Nästa besiktning i höst..Vad är rätt pris att betala för en sån bil ?
Gissar att jag får köpa den för det jag bjuder.
Skambud är inte aktuellt… och jag vill såklart inte heller betala något överpris.mars 26, 2012 at 10:56 #41454Inspektera hjulhusen ordentligt. Rosten sätter sig gärna där. Annars är 5-7 papp helt ok. Jag gav 15 för min rostfria och renoverade V4 från -72.
Sry om jag stjäl tråden lite men är i ungefär samma läge fast jag skall sälja.
-96:a
-1975
-inte mkt rost. tidigare ägare har lagat upp den.
-plastskärmar runt om
-fräscha dörrar
-det som skulle behöva göras är byta backluckan då den är rostig i nederkant
-antal mil okänt
-sitter kromade kofångare på den
-cinnoberröd
-lacken har bättras lite här och var
-besiktades maj eller juni förra åretJust nu sitter det en std B motor på ca 100hk i (har även originalmotorn). Är det bättre att plocka ur motorn och sälja den separat eller att sälja dem ihop?
Vad är ett lämpligt pris på detta?Har tyvärr inga bilder på den just nu då den fortfarande står vinterförvarad.
En V4:a 96:a kan betinga allt mellan himmel och jord, men den som som trådskaparen pratar om, allt mellan 5-20kkr skulle jag säga. Jättesvårt att spika det närmare än så baserat på uppgifterna… Bilder, plus en noggrann undersökning… I slutänden är det ju så att rätt pris är ett där båda parter är nöjda, och inte behöver skämmas eller känna sig lurade, eller hur?! 😉
I princip verkar det vara såhär, sen tillkommer skicket som stTOOOOOoooRR faktor.
V4:or med runda lysen och snygg ratt är dyrast. Det är fram till 67 tror jag. Anses snygga och poppis att bygga om till fartvidunder eller original.
Sen kommer en mellantid med aluminiumgrill och rektangulära lysen. (sån har jag), dessa anses också snygga. Och är bekväma ur avgashänsyn.
Sen kom ljugarbänkskofångarna och plastgrillen borde varit -74, för då kom de på alla andra bilar pga lagstiftning.
Sen -76 kom avgascertifikaten och då blev det plötsligt besvärligare att bygga om, vilket också drar ner värdet.
Men den stora faktorn torde ändå vara skicket.
Så har jag i alla fall uppfattat prisbilden i stort.
/M
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.