SAAB 900 turbo -79

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / SAAB 900 turbo -79

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / SAAB 900 turbo -79

  • Författare
    Inlägg
    • maj 29, 2011 at 21:31 #4155

      Funderar på att köpa 2st 900 turbo -79, MYCKET rost på dom och stått i säket 15 år men det är ju inte direkt en jätte vanlig bil numera så jag är beredd ett svetsa och lacka lite 🙂 , har renoverat ett par bilar förut.

      Dom ska vara mer eller mindre komplett båda två.

      Har för mig att båda va mörkröda.

      Minst en uppsättnig incafälgar följde med.

      Trodde han skojja om priset för jag tyckte det lät alldeles för billigt.(Priset skriver jag ut efter att ni sagt vad ni tycker dom är värd)

      Frågan är hur mycket man ska ge för dom?? Va kan dom va värd?

        maj 30, 2011 at 06:42 #28337

        Svårt veta utan bilder och lite mer info, men du skriver “MYCKET” rost, så några tusen styck kanske, inte mer. Delar börjar bli ett jätteproblem på dessa äldre bilar och är inte inredningen etc i mkt bra skick så kommer du få leta delar länge. Detta bör ju återspegla sig i priset…. Bilarna är hyfsat populära utomlands och även här under starkt uppgående, men då pratar vi toppskickare. Klart du skall rädda dom, det finns mkt få tidiga og900 Turbo kvar, men även dom du lagt mkt tid och pengar på dom så kommer du inte tjäna storkovan vid eventuell försäljning. Inte än på några år i alla fall. Lägg upp lite bilder och grejor här på dom så kan du få mer info, vilka delar som blir svåra etc.

          maj 30, 2011 at 16:03 #28359

          Okej, ja jag ska väl pröva att ta några bilder på dom när jag far dit och kollar på dom igen, han skulle ha 3000;- för dom 😀

            maj 30, 2011 at 17:35 #28363

            För båda 😯 svetsa lär du dig 😉 finns nog inte många kvar tycker att du ska ta dom 😎
            priset är nog helt ok

            Mvh Nisse

              maj 30, 2011 at 21:05 #28376

              Japp för båda 😀
              Svetsa, lacka och el kan jag som baksidan handen i princip så det är inga problem.
              Tyckte priset va ett skämt eftersom bilarna är så gott som kompletta och bara alla delar som går att plocka av och sälja skulle bli betydligt mer än 3000;-

                maj 30, 2011 at 21:19 #28378

                Hade jag haft plats var det inte mycket att fundera på 🙂 Tycker att du ska slå till 😉
                Verkar vara ett bra köp.

                Mvh Nisse

                  maj 30, 2011 at 23:21 #28381

                  Vet inte va dom kan va värd i SEK – men ganska bra o ha på handen om man vill sätta dit en B202 i en 99a. Bränsletank f.ex.

                    augusti 7, 2011 at 20:13 #30659

                    Lycka till! Jag har själv startat projekt liknade ditt. Priset verkar vara helt rätt 1500 SEK verkar vara standardpriset på ett “objekt”.

                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.