Saab 95 -76 (Sienna)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 -76 (Sienna)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 -76 (Sienna)
- Detta ämne har 27 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2011-01-25 07:42 av vinkel4.
-
FörfattareInlägg
-
Kjetillo wrote:Tror siste :welding: rusthull er sveiset nå:
NEI! 🙁
Etter at underredsmassan var skrapad og vasket bort ser jeg at gulv/tröskellåda ved 3 av donkraftfestene må repareres. Ikke noe hull, men rosten har gjort plåten tunn.Sol og skyfri himmel+fri fra jobb= blästringdags:
Bakplate, høyre hjulhus og høyre tröskellåda/gulv ble tatt i dag. Venstre side må vente noen dager.Det er lenge siden det har vært aktivitet i garasjen, men nå, med byggtork på er det bare å komme seg opp av soffan og ut i garasjen.
Skal prøve å gjøre nye grenrør som skal erstatte disse som er både sprukket og har levd et hardt liv:
En børjan på 4-1 collector:
Kanskje ikke enkleste løsningen men ideen føles rettVinkel4 wrote:Ser fint ut. Ska det gå ner på högersidan vid batteriet?Ja, just precis, batteriet havner i skuffen og batterihyllan er tatt bort.
Funderer på å bruke fleksibel eksosslange til resten av grenrøret, fram til motor. Mye enklere og sparer mye tid. Den skal tåle temperatur opp til 600 °C, men holder det, og hvor lenge? Noen som vet?Jag har aldrig sett någon bruka slang som grenrör. Förmodligen finns det en anledning. Men prova så märker du. Kanske funkar det jättefint. :)Om inte annat så kan det ju vara bra att ha som mall om du beslutar dig för att svetsa ihop ett vanligt grenrör senare.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.