Sprucket gods vid oljeplugg.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Sprucket gods vid oljeplugg.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Sprucket gods vid oljeplugg.
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2012-08-18 20:04 av toppola.
-
FörfattareInlägg
-
Kör som säljaren av min svarta TurboS 1993 gjorde – kleta in hela skiten med plastic padding. Det håller nog över semestern och hem igen, sen börjar det läcka igenom. Det funkade för honom, jag fick inte dropp förrän efter några veckor in i köpet. Långtidsfixet är såklart ny låda, det blir nog svårt laga/svetsa det men det lär finnas folk som kan, jag har dock ingen aning om hur. Aluminiumsvets är väl lite krångligt, dessutom är det ju i oljetråget man gör det så jag antar man får tömma det rejält?
augusti 8, 2012 at 20:44 #46383Hade samma problem. Tömde ur oljan och lät droppa över natten. Gjorde sen rent så gott det går. Kletade in pluggen och runt om hålet med kemisk metall och drog i pluggen. Väntade ett dygn med att fylla i olja. Körde i 1,5 år på det viset innan den såldes, läckte inte från pluggen i alla fall. Bytte olja genom att suga ut den efter detta.
Är det en gammal sliten bruksbil så funkar såna här
lösningar fint…men är det pärlan, klenoden, samlarbilen då är det bara att göra ordentligt!Hej!
Det där hände på min också. På service. Höll på få hjärtinfakt då jag såg oljedroppar i snön efteråt…
Hur som helst, jag påtalade det och det var tydligen inga större problem att åtgärda. Efter att tråget fått rinna ur ordentligt (läs: läääänge) så svetsades skadan igen och det blev tätt. Som påtalats ovan så är alusvets speciellt så det kanske lönar sig att låta ett proffs göra det.
Lycka till!
Mvh! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.