Styrtrycksventilen
- Detta ämne har 19 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2013-04-30 19:46 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Styrtrycksventilen
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Styrtrycksventilen
jo man läser på så gott ma ka och i sstc faq hitta man detta.
1.
Man börja med att höja Systemtrycket vilket med för att man får en bättre spridning från spridarna.Detta ger inte
så mycket mer soppa men det är ett måste i trimmsynpunkt.
Detta höjs genom att man sätter brickor mellan fjädern och muttern.
Placering…Sitter en mutter vid ena sidan på bränslemängdmätaren.
har hittat muttern nu.
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=30&t=140923
Har du någon aning om hur mycket du ökar trycket nu??
När du ökar arbetstrycket/systemtrycket då ökar du belastningen på pumpen; och även om pumpen till k jetronic systemet (Boschsystem) tål högre tryck än pumpen till 16v (Wallbrosystem) bör du inte öka trycket ALLT FÖR MYCKET.
Åter läs i VHB, då vet du, och behöver inte chansa.
Mvh Johannes
Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!
På alla 16v sitter det en bränsletryckregulator, btr, sitter i bakre ändan av bränsleledningen över spridarna.
Den finns i flera varianter, beroende på vilken motor man har.
Finns säkert folk som har bild på den om du letar lite.
Mvh Johannes
Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem