Trasig Larmbricka Saab 9000

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Trasig Larmbricka Saab 9000

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Trasig Larmbricka Saab 9000

  • Författare
    Inlägg
    • juli 5, 2016 at 19:18 #399527

      Hej!

      Jag är som alla kan se ny här på forumet, men jag hoppas att jag ska kunna finna någon hjälp på mitt problem ändå!
      Det som har hänt är att min klantiga farfar glömde nyckeln med larmbrickan alldeles på kanten till bagageluckan när han stängde bagaget… Sedan smällde han igen luckan rätt på larmbrickan så hårt att en komponent som ser ut att vara en resistor innuti larmbrickan sprack.
      Jag bifogar någon/några bilder på hur min larmbricka ser ut för tillfället så att man kan se problemet med egna ögon. En bild på delarna av komponenten som är kvar, och en bild på kretskortet i larmbrickan där komponenten suttit (man kan se där till höger om en av knapparna att där suttit en stor komponent.

      Det jag nu undrar är vad det är för slags komponent? Det ser ut att vara en resistor, men det skulle även kunna vara en kondensator eller något annat? Om det är en resistor så har jag massor av olika varianter hemma att löda dit som ersättning. Men om det är en kondensator så måste jag beställa hem rätt värde.

      Hoppas någon har kunskaper att leda mig i rätt riktning.
      Om någon har en Saab eller Jaguar med samma larmbricka som de kan öppna och skicka bild på så skulle jag bli oerhört glad.

      Tack på förhand!

        juli 9, 2016 at 11:18 #399730

        Hej

        Går det att öppna larmbrickan utan att skada den och i så fall har du något tips?

      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.