vem köpte den vita 99 t-80 på blocket
- Detta ämne har 51 svar, 28 deltagare, och uppdaterades senast 2011-03-11 22:07 av 900 classic cab.
-
FörfattareInlägg
-
Här är iaf en Holländare som tydligen har 39 stycken..
http://www.saab99turbo.com/registry.php?filter_uid=83?showall=1
Nu tillverkades det iofs bara ett fyrtiotal Ferrari 250 GTO, men för några år sedan såldes en för 15,7 miljoner pund.
Och nej, jag jämför inte 99T med GTO, utan är enbart ute för att visa att det handlar om tillgång och efterfrågan. Ett mer närliggande exempel är Saab GT750 och Sportar som går för avsevärt mycket mer än vad de såldes för.
mrsaab wrote:haha allt över 50000kr är fantasipriser dom kostade inte mer än drygt 55000kr när dom såldes nya 1978 så länge folk inte fattar värde och köper för dessa fantasipriser så lär dom bli dyra ni som blivit erbjudna 80-100000kr sälj då.mrsaab wrote:haha allt över 50000kr är fantasipriser dom kostade inte mer än drygt 55000kr när dom såldes nya 1978 så länge folk inte fattar värde och köper för dessa fantasipriser så lär dom bli dyra ni som blivit erbjudna 80-100000kr sälj då.Allt är relativt, men 55 000:- 1978 motsvarar ~203 000:- i dagens penningvärde.
Är väl bara att gratulera att du kan välja och vraka på billiga 99T i nyskick.
februari 20, 2011 at 17:43 #169294“Finns en samlare i Holland som har bestämt sig för att skaffa en 99 turbo från varje årsmodell, färg, utförande o.s.v som sålts.
Det blir enligt honom 107 st totalt. Han har endast fått tag i 99 st !!!!!
Blir han värst med detta?”Efter konulterande med en 99T-entusiast som inte längre “hänger” här på anslagstavlan kom detta fram, jag citerar:
Med båda fötterna på jorden:
30 utföranden totalt kan sorteras fram inklusive
CC 1978 såsom 99T-5CK-SIM-PO
vilken var en modell för rikspolisstyrelsen på 100ex.Vad är de andra 77st för påhittade utföranden??
Kan det ha varit en afton i “rökens tecken” i det
drogliberala NL som vaskat fram ett sådant resultat?
Slut citat…I detta är även de 5-dörrars högerstyrda 99T som levererades till “högerstyrda” marknader innan 900T fanns som högerstyrd (Både svart, marmorvit samt cardinalröd) medräknade.
Utöver detta är även den Aquamarinblåa 99T cc-78 som levererades till en kunglig person 1978 medräknad.Även har hänsyn tagits till de båda modellerna från 1980 som benämns SIM samt SIS (4- respektive 5-växlade i olika kulörer, inklusive den ovanliga silvermetallic som enbart fanns i Finland samt Cinnobar Red som bara fanns i England).
mrsaab wrote:haha allt över 50000kr är fantasipriser dom kostade inte mer än drygt 55000kr när dom såldes nya 1978 så länge folk inte fattar värde och köper för dessa fantasipriser så lär dom bli dyra ni som blivit erbjudna 80-100000kr sälj då.Du bör ta hänsyn till KPI och då hamnar vi helt plötsligt på ett nypris strax över 200 000:-.
För att få 1 kr i 1978 års penningvärde får du ge 3,73 kr av dagens krona.
'- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
- 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
- 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
- 90 T16 -87 när jag ska överraskafebruari 20, 2011 at 18:23 #169300ulf ericsson wrote:För mig är 99/900 modellen någonting lämpligt för folkrace.Ett fantastiskt del-inlägg som för diskussionen vidare på en seriös nivå, eller hur? :confused:
(Det finns säkert folk som har åsikter om den bilmodell du vurmar för… men det har hittills hållit sig borta från denna tråd och jag hoppas det gör det även framledes).För övrigt får man väl inte ha överladdade bilar i folkrace…?
ulf ericsson wrote:För mig är 99/900 modellen någonting lämpligt för folkrace.Vilken underbar attityd du har, varför hänger du här överhuvud taget.
Själv är 2T och V4:or bilar som sätter anisktet på white trash, stackare som inte har råd med riktiga hobbybilar.
Trisst attityd du har!!!!!!!
//Lars
LMH wrote:ulf ericsson wrote:För mig är 99/900 modellen någonting lämpligt för folkrace.Vilken underbar attityd du har, varför hänger du här överhuvud taget.
Själv är 2T och V4:or bilar som sätter anisktet på white trash, stackare som inte har råd med riktiga hobbybilar.
Trisst attityd du har!!!!!!!
//Lars
Det är verkligen pinsamt låg nivå på detta forum ibland..
LMH wrote:ulf ericsson wrote:För mig är 99/900 modellen någonting lämpligt för folkrace.Vilken underbar attityd du har, varför hänger du här överhuvud taget.
Själv är 2T och V4:or bilar som sätter anisktet på white trash, stackare som inte har råd med riktiga hobbybilar.
Trisst attityd du har!!!!!!!
//Lars
Nämen Snälla rara SAAB-vänner, låt oss dra ett streck nu, innan det blir värre för bövelen… Vi kan väl börja bete oss som vuxna, även om vi inte alla är det, och inse att alla inte tycker som oss själva. Dessutom bör man inte vara sämre att man kan ändra sig och även börja tycka om andra modeller/bilar än de man gjort förr, eller iallafall ha den goda smaken att hålla tyst om man inte kan tillföra något som för oss vidare i en positiv riktning! Våra kära SAAB:ar blir allt äldre, och därmed mer sällsynta. Marknaden styrs av tillgång och efterfrågan, och rätt pris är det pris som en köpare är villig att betala, så enkelt är det. Jag vet dessutom från säkra källor att det finns standard 96-V4:or som sålts för en bra bit över 50000:-, så allt man vet är inte alltid sant och rätt…
[color:#FF0000]Meddelande från moderator:
Jag vill INTE se en fortsättning på temat om vad som passar bäst var eller “White Trash”
Tala gärna väl om det du gillar, och undvik att racka ned på det som andra gillar.
Om någon fortsätter denna diskussion sker det mot anvisningar från moderator.[/color]
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.