Utväxlingar
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2001-09-11 18:52 av Anonym.
-
FörfattareInlägg
-
Anonymseptember 5, 2001 at 19:27 #11356
Hej
Jag skall sätta skivor från V4:a på min kortnos 64:a. Har tagit diff och växellåda från en v4:a på skroten, men jag vill ah treväxlat.
Har fått höra att t-kopparna från v4:a skall gå att stoppa rakt in i diffhuset på den treväxlade lådan om någto plockades bort. Vad?
När jag ändå gör det här funderar jag på att växla om den treväxlade lådan, för inte åkte väl rallypojkarna med standardutväxling?
Vad rekommenderar ni, på rejskojan vi har är det 4.1 i slutväeln, vad går att ploka ihop av standardprylar till saabarna?Mvh
/Christianseptember 6, 2001 at 10:24 #79590Du måste plocka bort gänggodsen i diffdreven =riva diffen. Bäst blir det sedan om du plockar i diffdrev från en V4:a så att du får med låsringarna. Kanske det går att plocka i sådana i de befintliga. Jag minns inte.
Sedan så måste de inre drivaxlarna passa i diffen. Det finns två olika diametrar på de inre V4:a-drivaxlarna.
Anonymseptember 11, 2001 at 18:52 #79592Hej
Klart som attans att jag skall ha treväxlat, det är ju halva grejen med en kortnos.
Men visst borde det gå att plocka ihop en slutväxel med lite lägre utväxling så att jag slipper varva skjortan av mig på motorvägen?…
Långt kvar tills jag är där dock.. Ha det! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.