Utväxlingar

Forum / Övrigt / SSR / Utväxlingar

Forum / Övrigt / SSR / Utväxlingar

  • Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2001-09-11 18:52 av Anonym.
  • Författare
    Inlägg
    • Anonym
      september 5, 2001 at 19:27 #11356

      Hej
      Jag skall sätta skivor från V4:a på min kortnos 64:a. Har tagit diff och växellåda från en v4:a på skroten, men jag vill ah treväxlat.
      Har fått höra att t-kopparna från v4:a skall gå att stoppa rakt in i diffhuset på den treväxlade lådan om någto plockades bort. Vad?
      När jag ändå gör det här funderar jag på att växla om den treväxlade lådan, för inte åkte väl rallypojkarna med standardutväxling?
      Vad rekommenderar ni, på rejskojan vi har är det 4.1 i slutväeln, vad går att ploka ihop av standardprylar till saabarna?

      Mvh
      /Christian

        september 6, 2001 at 10:24 #79590

        Du måste plocka bort gänggodsen i diffdreven =riva diffen. Bäst blir det sedan om du plockar i diffdrev från en V4:a så att du får med låsringarna. Kanske det går att plocka i sådana i de befintliga. Jag minns inte.

        Sedan så måste de inre drivaxlarna passa i diffen. Det finns två olika diametrar på de inre V4:a-drivaxlarna.

          september 7, 2001 at 20:41 #79591

          Varför vill du ha 3-växlad när det finns 4-växlat?
          Det finns mycket mer att välja med 4-växlat.

            Anonym
            september 11, 2001 at 18:52 #79592

            Hej

            Klart som attans att jag skall ha treväxlat, det är ju halva grejen med en kortnos.
            Men visst borde det gå att plocka ihop en slutväxel med lite lägre utväxling så att jag slipper varva skjortan av mig på motorvägen?…
            Långt kvar tills jag är där dock.. Ha det!

          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.