1988 900 T16 – motor renoverad – startar, men dör – fel?

Forum Modellspecifika forum OG900 1988 900 T16 – motor renoverad – startar, men dör – fel?

Detta ämne innehåller 3 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-05-09 14:08.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

turbo4ever
    Deltagare

Hittar ej felet till varför min 900 T16 ej vill hålla motorn vid liv, varvtal initial tomgång 1000 rpm, varvas (för att inte dö), men faller direkt till 0 rpm. Läs mer här:

http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=3&t=268401” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ytterst tacksam för kloka råd och synpunkter.

longjohn61
    Deltagare

Hej vad är renoverad på motorn,läste tipps du fick på stcs har du haft bort toppen och så ❓
    Vad är bytt på den lägg gärna upp en lista bloir lättare att hjälpa till då

Mvh Nisse

mattias hawee
    Deltagare

Hej du ..

Vad jag förstår efter att ha läst tråden på STCS så går iaf motorn ”bra” nu efter ihopmonteringen, alltså det verkar inte som du lyckats få kamaxlar o dyl fel..

Det som slår mig är juh det om du kollat så att lambdasonden inte är neroljad eller liknande, plus om det samma gäller LMM’en..

Annars kan det juh vara nått Vaccumläckage eller som skrivits .. tändproblem kanske.

Har du även kollat så att du kopplat in … tempgivaren som sitter i mitten av toppen … mellan insugskanalerna, … om man missar den så vill motorn gärna gå skit.

turbo4ever
    Deltagare

Tack för input! STCS-tråden uppdaterad.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng