240 vs 95

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 240 vs 95

• Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2004-06-03 20:33 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    lsoderlund
    Deltagare

Jag köpte denna vecka en Volvo 240 från 83. Tänkte att denna bil skulle hålla hela sommaren. Det var det som var grunkravet. Kommer över den för 5000 då den var skattad och besiktigad.

Samma kväll kom pappa hem med en Saab 95 v4. Nyligen renoverad. Väldigt fint skick. Nu ligger det nämligen till så att volvon jag köpte skall säljas, för att det är Saaben som jag kommer att använda. Och inte bara över sommaren, utan den kommer att skötas på ett exemplariskt sätt då både jag och min far är Saab-fanatiker..

Äntligen har jag fått en bil som alltid kommer att vara tidslös. En Saab 95 V4

http://saab99tt.blogspot.se/

Saab 99, Saab 900 och förhoppningsvis snart en TT

Bengt Åkesson
    Deltagare

Lycka till med 95an! En trevlig bil med mer personlighet än någon Volvo, Duetten kanske är i samma division!

/B

anonymous
    Deltagare

Gratulerar! länge leve 95an!
    Kombin med mest karaktär av de alla!
    Vad blev det för årsmodell o färg?

staaleb
    Deltagare

Gratulerer!
    Volvoen kan du jo selge som delebil. Flotte, rette materialer, helt uten forstyrrende krumninger. Perfekt å skjære fra for den som har behov for sveiseplater!

lsoderlund
    Deltagare

Det blev en 72, en grön en.. Tror färgen heter Veouron Grön.

http://saab99tt.blogspot.se/

Saab 99, Saab 900 och förhoppningsvis snart en TT

petter
    Deltagare

Veronagrön heter färgen.

Mvh Petter

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng