2T-Förgasarbestyckning
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / 2T-Förgasarbestyckning
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / 2T-Förgasarbestyckning
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2006-04-21 15:21 av stefan w.
-
FörfattareInlägg
-
Hej alla!
Jag måste blotta min okunnighet lite och är glad om jag får några råd.
Det finns en möjlighet att jag tar min 2T-64 till Ljungbyhed om inte min dåliga rygg sätter stopp för det. Det blir isåfall runt 90 mil landsvägskörning. Motorn är std och aldrig renoverad och har gått ett okänt antal mil. Ett ramlagerljud har på sista tiden dykt upp så troligen måste detta åtgärdas.Hur bestyckar jag lämpligen förgasaren, en Solex 40BI så motorn tål dessa 90 mil landsväg?
Den har idag- 135 huvudmunstycke, 250 luftmunstycke, 28 halsring och 45 tomgångsmunstycke.
Sen har jag upptäckt att venturiröret i luftburken är borttaget (inte jag).Vill ni dela med er av era erfarenheter och råd så vore jag tacksam för denna förgasartyp har jag aldrig rört, bara kört.
Varför skulle inte denna konfiguration stämma? Venturiröret tar man ju bort för att öka luftinflödet till förgasaren, fr a vid trim.
När ska du börja åka? Ska vi slå följe? Vi blir två bilar från Järvsö och vi knatar väl snett ned över landet. 12 timmar tar det allt…
Byt tänd delar och montera ett bränsle filter innan bränsle pumpen så att du inte måste ränsa förgasaren långs vägen sedan är det bara att test köra bilen och tro på att bilen skall gå hela vägen.
Körde upp till svenskar rally i vintras från Göteborg 40 mil en väg gick hur bra som hälst då var det ända runt minus 10 gader nu är det mitt i sommaren så det skall säket inte var någara problem.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.