70 – 110 km/h

Forum Modellspecifika forum OG900 70 – 110 km/h

Detta ämne innehåller 13 svar, har 7 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-02-17 08:43.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare

anderslindh
    Deltagare

Jag tänkte starta upp denna tråd även på nya forumet då det kan vara lite roligt tänkte jag 🙂

Körde för ett tag sedan (somras) 70-110 km/h på 3,3 sekunder – Videoklipp här:
    http://www.youtube.com/watch?v=YVwgBX5fpUs” onclick=”window.open(this.href);return false;

Körde även igårnatt och har mätt upp det till 3,0 sekunder blankt. Samma principer – flygande start i 3an endast mätt på en repa med 5 tidtagningar av videoklippet och sedan räknat ut medelvärde. Nu var det dock 3 grader varmt och regn. Annars är ända skillnaden från tidigare ett X-rör 🙂
    Däremot så är det ganska dålig kvalité på videon så det var lite svårt att mäta såhär i efterhand… :p
    http://www.youtube.com/watch?v=pkpZpL5K7MI” onclick=”window.open(this.href);return false;

Någon som förresten vet vad det vinande/sjungande ljudet är? Tycker inte det låter som turbon tyvärr…

longjohn61
    Deltagare

Bra fart i bilen måste jag säga 😀 min original 900s hänger nog inte med.
    Svårt att höra det vinande ljudet tycker jag lyssnade flera gånger 😉

Mvh Nisse

M.Broberg
    Deltagare

menar du att det vinande ljudet som finns med i film nr 2? Det låter som avgasljudet från en X-rörsbil 🙂

anderslindh
    Deltagare

@M.broberg wrote:

menar du att det vinande ljudet som finns med i film nr 2? Det låter som avgasljudet från en X-rörsbil 🙂

Jag menar det vinande ljudet från film 2 ja, men det är inte avgasljudet. Det kommer framifrån och jag tyckjer det låter som lagervin – generator eller vattenpump kanske?

EDIT: och jag vet inte vad för x-rörsbil du lyssnat på men sådär låter det inte ur slutröret kan jag lova :p

turbocab
    Deltagare

Hörs inte i min dator heller… Verkar ju gå bra! Så du upplever skillnad med Xrör? Jag är väldigt i valet och kvalet att sätta det på min röda också. Den skall ju snart få lite pyssel i Garaget, med 8ans primär bla, men jag tvekar lite på grenröret. Too much eftermarknad, eller inte?

anderslindh
    Deltagare

@turbocab wrote:

Hörs inte i min dator heller… Verkar ju gå bra! Så du upplever skillnad med Xrör? Jag är väldigt i valet och kvalet att sätta det på min röda också. Den skall ju snart få lite pyssel i Garaget, med 8ans primär bla, men jag tvekar lite på grenröret. Too much eftermarknad, eller inte?

Jag är nöjd med x-röret, men tyvärr är det inte riktigt lika mycket gurgel vid nedväxlingar och motorbroms som tidigare.. Sen är ju inte min någon orginalbil så den aspekten behöver ju inte jag ta hänsyn till 😉 Vet inte hur mycket du pillat på avgassidan på den röde, men det kanske är avgörande :p

Annars kan du ju jämföra hur den går från 100-110 på de olika filmerna, visserligen kallare också, men är ju där det är mest skillnad tycker jag – på höga varv 🙂 Trevligt att den röda också får lite pyssel – Antar du menar din TurboS 🙂

EDIT: Angående vinet (inte det drickbara… :D) så hörs det bäst på mellanregisterelementen så skruva ner basen :p

torbo
    Deltagare

Låter som generatorremmen, har samma ljud på min.

anderslindh
    Deltagare

@torbo wrote:

Låter som generatorremmen, har samma ljud på min.

Men remljud brukar väl vara tjutande vid acceleration?

arcsmile
    Deltagare

Du vill ju bara skryta anders! Har ni sådant väglag nere hos er? Här skulle det nog inte vara en speciellt smart idé just för tillfället… =)

Beeos
    Deltagare

@arcsmile wrote:

Du vill ju bara skryta anders! Har ni sådant väglag nere hos er? Här skulle det nog inte vara en speciellt smart idé just för tillfället… =)

Här nere är det nästan 25*C varmt och tjejer i bikini. 😎
    Eller inte, men runt 4-5*c och torra vägar. Så bilarna går bra nu

anderslindh
    Deltagare

@arcsmile wrote:

Klockade inte du din i somras? Har för mig att du nämnde det 🙂

arcsmile
    Deltagare

Om jag minns rätt låg det på 4,2 eller 4,3 s från 70 till 110. Men jag är ganska osäker.. Rätt bra tycker jag i så fall =) för min gamla madame! 😛

anderslindh
    Deltagare

@arcsmile wrote:

Om jag minns rätt låg det på 4,2 eller 4,3 s från 70 till 110. Men jag är ganska osäker.. Rätt bra tycker jag i så fall =) för min gamla madame! 😛

Kan ju tillägga för övriga att det gäller en original 900S som är … välinkörd? 🙂

arcsmile
    Deltagare

@anderslindh wrote:

@arcsmile wrote:

Kan ju tillägga för övriga att det gäller en original 900S som är … välinkörd? 🙂

På snart 36k ja.. 😀

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng