900 -97 2,3i Fördelare inre läckage :(

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 900 -97 2,3i Fördelare inre läckage :(

Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2017-03-09 19:03.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Hej!

Jag har problem med fördelaren/fördelarna på min 900 -97 (motor 2,3i). Har nu köpt två stycken som läcker olja inuti, är inne på totalt tredje fördelaren xD
    På Holmgrens kostar en renoverad 7571:-, så vi har nu tagit isär en av fördelarna för att se om vi kan få tag i ett reparationskit alt den tätningen som sitter i.
    Det visade sig vara lättare sagt än gjort tyvärr och jag undrar om ni har någon aning om det går att hitta, eller hur jag ska gå tillväga?
    Google gav inga vettiga svar alls faktiskt :((
    Men tänker att om dom kan renovera och sälja dyrt så måste de juh finnas 😀
    Hoppet är de sista som lämnar en haha

Det som stod på den var som följer 🙂
    SIKU A12,5-19-5 wdr sw c

Tack på förhand, Therese.

Hej
    Jag har en 900 2,0I -97 med samma problem, då jag rådfrågade en Saab-mek föreslog han att jag skulle borra upp dräneringshålet som sitter på undersidan av fördelaren.
    Det finns ingen rep-sats att köpa så jag skulle föreslå att du tar med dig tätningen till momentum, dom brukar vara hjälpsamma.
    Du har ingen bild på tätningen? jag är nyfiken på hur den se ut då jag själv skulle vilja få bukt med problemet.

Saab 9-5 kombi -07, 99cc -76, 95 de lux -63, mc Örnen 120cc -50

Här kommer en bild 🙂

Vi har hittat en som inte har samma mått på momentum, den var 12 ist för 12,5mm kan återkomma med svar 😀

Mvh, Therese.

• Det här svaret redigerades 1 år, 3 månader sedan av .
    • Det här svaret redigerades 1 år, 3 månader sedan av .
    Bilagor:

Hej
    Tack för bilden, ser ut som en stefatätning, har du måtten oxå?
    Ja gör gärna det, vore kanon om man kunde fixa detta
    Det konstiga är att jag har inte märkt att bilen hackar eller går dåligt trots att fördelaren är full i olja, har du?

MVH Micke

Hej!

Min går stundvis illa och har även fått ”check engine” till och från xD
    Den läcker fortfarande trots byte av packning. Det var mindre i början men har ökat igen så jakten fortsätter 😀

Hej
    Har du löst problemet med läckaget i fördelaren?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng