900 aero -87, skrota eller inte

Forum Modellspecifika forum OG900 900 aero -87, skrota eller inte

Detta ämne innehåller 12 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-29 19:19.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare

fataren
    Deltagare

ramlade över en aero -87 med fyra ägare och 22*** mil på mätaren, totalt upprostade skärmar och en hel del kex under, kan inte tänka mig att det inte ska vara samma över hela bilen. dörrarna var bland det värsta jag sett, men … så till det övriga, bilen har i stort sett allt i utrustning utom skinn (kanske det var så med alla aero?) pris 3000kr

så frågan är, ska man handla och riva eller tipsa nån som vill rädda den?

longjohn61
    Deltagare

Har du några bilder på den ❓

Mvh Nisse

fataren
    Deltagare

tyvärr tog jag inte med kameran 🙁 men maskinellt lär den riktigt kry 😀 skulkle ha stått inomhus under en längre tid, men det skuylle man inte kunna trom aeropaketat saknade de främre skärmdelarn, de som sitter ihop med stötfångarna

longjohn61
    Deltagare

Vad för färg var det på den ❓ Skinn och ac var tillval på aeron 😉

Mvh Nisse

fataren
    Deltagare

inte skinn (som tur) men ac, dessutom bensinvärmare och larm med glaskrosslarm eller vad han surrade om, är inte det standard?

fataren
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Vad för färg var det på den ❓ Skinn och ac var tillval på aeron 😉

Mvh Nisse

grå

fataren
    Deltagare

kollade lite papper på den nu… hm en ägare från 87-2011 killen som hade den sa att det fanns en uppsjö av historia på den…hm kanske vore nåt att rädda då, men inte för mig. frivillig kan ju ge mig en hittelön 😎 i utbyte mot telefonnr 😛

henrikg
    Deltagare

Har själv en sådan bil.. En totalt upprostad Aero -87 där t.om. golvet ”sprack” längs sidobalkarna och jag sjönk ner i backen när jag stog i den och skruvade bort taket 😆

Men skrota så att identiten försvinner vill man ju inte göra. En dag kanske den kan återuppstå 😉

Mvh
    Henrik

fataren
    Deltagare

sälja Aero på pall sen ? 😆

fataren
    Deltagare

Snackade idag med första ägaren som haft den sen 87 till 2011, bilen hade tydligen hämtats till skrot. Så han blev mäkta förvånad då den fanns kvar. är inte det lurendrejeri eller får skrotarna göra så.

eller de kanske inte va nån skrot utan bara sån bärgare som erbjuder sig hämta skrotbilar gratis och sen säljer om det finns nåt värde i dom.

longjohn61
    Deltagare

😯 Låter märkligt har du regnr på den ❓

Mvh Nisse

turbocab
    Deltagare

Hm, läs bilar säljes… Kombinera denna Aeron med den grå 1988 karossen så har man en fin bil kanske? Eller leta upp en fin i-bil i grått och flytta över motorn och identiteten på den, hade ju vart ett skitball projekt. (nej, jag har inga som helst problem med ett dylikt byte trots alla kalenderbitare påstår att det är olagligt. Ta det i en annan tråd snälla isåfall)

fataren
    Deltagare
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng