900 CD slakt eller nått?

Forum Modellspecifika forum OG900 900 CD slakt eller nått?

Detta ämne innehåller 17 svar, har 9 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-04-29 20:56.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare

soulmannen
    Deltagare

Vi har kommit fram till att vi antagligen aldrig kommer att bli färdiga att börja på denna bil.
    så vi går i tankarna att antingen så slaktar vi den på allt som går att bevara eller så säljer vi den hel hmmmm.
    Fast det tar emot ganska mycket, framför allt när det är en av få med lyxens färg kombination,
    men men nu har jag skrivit av mig lite 🙂

rickard
    Deltagare

det är ju dumt att slakta den , skilja bara i dörrar entligen
    taket o golvet kan man spara med men resten är som en vanlig 900:a o slutenden är att du få aldrig för att vad denna är värd
    ställ den bara i en hörn och vänta ….för kom ihåg att dom CDorna är mer sällsynt än en monte carlo.
    min kräver med jobb men den SKA i ordning jag är inte 65 än.
    plockade ner en 96 -62 i’92 helt rostfri bil för att den ”bara” skulle lackera , inte gjord än , men innan dottern ska gifta sig är den färdig ( hon få vänta lite…)
    rickard

soulmannen
    Deltagare

nu ställer du ju till det i skallen på mig med dom kloka orden hmmmm

fredrik.a.
    Deltagare

En frisk donatorbil skulle väl inte va fel att kapa bitar ifrån!!

Geert
    Deltagare

Mina står bara med för jag har annat att göra i flera år framöver. Jag har även tagit med de under utlandsflytten.
    Men jag vet vad jag har: Saabs nästan mest sälsynta modell med en ljuvlig komfort pga långa hjulbasen.
    Gör du dig av med den kommer du knappt få en möjlighet till i livet att få tag i en sån här igen.
    Slakta bör inte vara en option!!!
    Ställ bara i en lada tills tiden blir mogen.

Per-Erik
    Deltagare

Jo du – ställ undan om du kan, nå’n gång framöver kommer du sparka dig själv annars… Våga inte slakta, bättre då att ge bort den till någon som kan rädda den!

saabcustom
    Deltagare

:lecture: Du får nog dåligt med SAAB-kompisar kvar om du slaktar den :nono: näe, mer :jobbar: :welding: :welder: :jobbar: :jobbar:

/ Kenth

soulmannen
    Deltagare

okej,, övertalningen funkar nog, då slänger jag ut en ny förfrågan,,, den som har eller vet en liten hörna i en lada som vi kan ställa undan bilen på kan väll pma mig om det. vill inte ha den ståendes här ute på parkeringen längre, (hyreshus)
    mvh dennis

rickard
    Deltagare

det är enkelt , köp en gård :grin:så kan du :jobbar:och har lagerplats så du kan samla som oss.
    har du frågor om CD så bara mail.
    jag har haft 1 superfin men den sålde jag för att vi köpte hus och fixade en till en kompis som jag fick köra med och den blir man SÅLD igen .
    gör den i ordning , tid spelar inte en stor rol men har den komplett med allt du behöver till en renovering innan du börja.
    m v h rickard

mattias e
    Deltagare

Det är lätt att svara vad andra ska göra fast de varken har plats eller tid.

Varför köper inte ni bilen och renoverar den istället om det nu är så förfärligt att den slaktas och allt användbart säljs? Bättre det än att hela bilen går i pressen eller att gatans busungar slår in alla rutor och sparkar in dörrarna…

hans h
    Deltagare

Vilket skick är det på bilen nu? Är den körbar?

Per-Erik
    Deltagare
    Mattias Edeslätt wrote:

Varför köper inte ni bilen och renoverar den istället om det nu är så förfärligt att den slaktas och allt användbart säljs? Bättre det än att hela bilen går i pressen eller att gatans busungar slår in alla rutor och sparkar in dörrarna…

Jodu, det skulle se ut om jag köpte den – bor själv i lägenhet och har just ”avslutat” en renovering, påbörjat en ombyggnation, har ingen extra plats så det skulle bli minst lika illa som för Dennis… Hoppas att det löser sig för honom med uppställningsplats så länge, alternativt att någon förbarmar sig över denna coola bil…

Den är inte körbar, så vitt jag vet, och mycket rostig…. Men absolut inte bortom räddning, speciellt med tanke på vilken unik bil det är!

Geert
    Deltagare
    Mattias Edeslätt wrote:

Flera här i tråden skulle ha ‘räddat’ den om inte Dennis hade bjudit redan. Vi ville ha en ny medlem i CD-gänget. Om allt CD specifikt finns och är helt (lister osv) skall den inte styckas iaf. Bara att lääga ut på tradera igen i så fall.
    Tycker vi är ganska stödjande i våra kommentarer, men bilens bästa kommer först :/. Vi vet själv hur det är att (planera) att renovera en bil.

soulmannen
    Deltagare

kan meddela att bilen kommer att stanna i vår ägo, det har kanske ordnat sig med uppställningsplats.
    o jag lovar att den inte slaktas utan att den kommer att säljas hel om det skulle bli aktuellt.
    hade väll blivit bannlyst om jag hade gjort det 😉
    mvh dennis

jimbo
    Deltagare

vi har redan börjat samla matrial till renoveringen jag och dennis. har införskaffat repböcker viket lär behövas. och var renoveringen slutar i vet vi inte, den är inte 100% orginal och det lär den alldrig bli men vi ska hålla oss till saab orginaldelar.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng