900 Diffbroms

Forum Modellspecifika forum OG900 900 Diffbroms

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-02-27 13:37.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

ingemargavle
    Deltagare

Fanns/finns det diffbroms till 900 Og? Är lite sugen att få en bra vinterbil bättre. Har både 5växlat och Automat.

Det här är väl egentligen ingen regelrätt diffbroms, men säkert en fin kompromiss mellan rallydiff och standard.
    http://forum.saabklubben.nu/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=128560&gonew=1#UNREAD

ingemargavle
    Deltagare

Jag förstod inte riktigt hur den ovan funkar, är det en diffbroms eller diffspärr? Och går det att använda en sådan på en automatlåda?

rallysaaben
    Deltagare

Det finns väl r-spärr till 900an om jag inte är helt fel ute!? den är helt perfekt i en bruksbil, bara att ställa på mer/mindre helt efter behov, ändringen tar typ 5min att utföra.

quaife-diffen är en diffbroms, ingen spärr. Vet ej om automatlådan och den manuella har samma differential.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng