900 överhettning

Forum Modellspecifika forum OG900 900 överhettning

• Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2013-07-21 08:48 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    oskarforsberg
    Deltagare

Hej!

Har lyckats släpa husvagnen hela vägen till Danmark och har bara internet tillfälligtvis. Dörför ber jag om ursäkt på förhand (för många pilsner). Saaben gick bra,något varmt dock. Nu åkte vi omkring i Köpenhamn idag (utan husvagn) både stadstrafik och motorväg. Och den går sjukt varmt! Den brukar vara lite varm, men löser sig alltid om jag drar på värme i kupén.

Närmast till hands ligger att mätaren är dålig.. Nivåer stämmer och fläkten går igång.
    Vad kan mera vara fel? Tänkte tömma kylsrvätsksn och se så att allt kommer ut ( så det inte är stopp någonstans). Vad beror det annars på? Har 80mil hem..

Tack och förlåt
    Oskar

99 -77 luftfjädring och förgasare
    900i 8v -88 finbil
    9000 2.0t -98 trimmad bruksbil

andreas1
    Deltagare

Taskig termostat som inte öppnar som den ska kanske.
    Har varit med om en jänkekur som gick varm pga topplocksbultarna var lösa men då blev inte kylaren jämnvarm,
    Beläggning på givaren till kylfläkten.
    Dålig vattenpump.
    Sen kan jag ej komma på mer.

saabcustom
    Deltagare

Kolla att du har några lameller kvar i kylaren. Har på flera kylare kunnat få kylarens lameller att ramla bort bara genom att dra fingrarna över dem. Och, då var det alltså inte så mycket fungerande lameller kvar. De ”äts” upp av saltet på vägarna.
    Kuren är kylarbyte.

/ Kenth

oskarforsberg
    Deltagare

Dum fråga, alderles för sent på natten. Dock bra svar. Jag bugar och bockar och ber om ursäkt igen för mina dumma frågor.
    Termostaten är/var problemet såklart.
    O

99 -77 luftfjädring och förgasare
    900i 8v -88 finbil
    9000 2.0t -98 trimmad bruksbil

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng