900 T16 -84 LUX "Humlan" Slangproblem..

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 -84 LUX "Humlan" Slangproblem..

Detta ämne innehåller 1,231 svar, har 61 deltagare, och uppdaterades senast av 2017-08-15 10:03.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 1,232 totalt)
  • Författare

M.Broberg
    Deltagare

kul med nytt forum! hoppas det funkar bättre än det gammla detta 🙂
    tänkte fortsätta projekttråden här, sista som hände vart att motorn hittade ner.

• Detta ämne redigerades 2 månader, 1 vecka sedan av .
    • Detta ämne redigerades 1 månad, 2 veckor sedan av .
    • Detta ämne redigerades 1 månad, 1 vecka sedan av .
    • Detta ämne redigerades 1 månad, 1 vecka sedan av .
    • Detta ämne redigerades 2 veckor, 3 dagar sedan av .

joakim
    Deltagare

Kul att du tog ”oskulden” på forumet 😉

Jag är övertygad om att det kommer funka bättre här, känns jävligt mycket snabbare om inte annat!

Glöm nu inte att lägga upp alla vinterförbättringar på bilen!

torbo
    Deltagare

Det ser riktigt gött ut med så rent motorrum! 😀

(Kan det inte ordnas så att bilder öppnas i ny flik, och inte i samma fönster? 👿 )

joakim
    Deltagare

@torbo wrote:

(Kan det inte ordnas så att bilder öppnas i ny flik, och inte i samma fönster? 👿 )

Vi kan fortsätta här så vi inte förstör projekttråden: http://www.900klubben.se/phpbb3/viewtopic.php?f=26&t=4

M.Broberg
    Deltagare

som den såg ut när vi precis hade kört hem den.

Efter några tvätter

Vi fortsätter med dom positiva bilderna 😉

Sådärja! nu till det mindre roliga…

ingen värmesköld till batteriet…

All rost som finns på ”viktiga” ställen, resten är ytrost

Detta är bilderna från början, hur den såg ut för 1 år sen ungefär synns i garaget länken i profilen 🙂

M.Broberg
    Deltagare

aha en liiiiten update nu, bromssystemet ska skiftas till det nya, i samband med detta skulle jag börja ta bort bakaxeln och kollade i bakre hjulhuset, gissa vad jag hittade där?

Juste, Rost.

Hade jag vetat hur mkt rost det var på den här bilen hade jag skrotat den när jag rasa lådan… Men nu äre ju för sent, bara laga då… Så om nån har en MIG dom vill byta mot en uppsättning 16″ aero i 4×114.3 så skicka ett pm 🙄

turbocab
    Deltagare

Ah, trist med rost… Men länkarmsinfästningarna ser ju fina ut som sjutton? Alltid nåt!

5D är för snyggt alltså, klart underskattat här på forumet. Nu är vi två i 5D fancluben i alla fall. 😛 😉

M.Broberg
    Deltagare

det där e dom gammla bilderna 🙂 såg fint ut men botten var genomrutten, men den och frambalken (som jag drog av på mitten när jag lossade motorfästet) är bytt.

Sen glömmer du Peter med, hans röde är ju en 5d 🙂

plankan
    Deltagare

@M.broberg wrote:

aha en liiiiten update nu, bromssystemet ska skiftas till det nya

😮 Du som hela tiden har ”försvarat” de äldre bromssystem 😮

Why ❓ 🙄

M.Broberg
    Deltagare

@plankan wrote:

@M.broberg wrote:

aha en liiiiten update nu, bromssystemet ska skiftas till det nya

😮 Du som hela tiden har ”försvarat” de äldre bromssystem 😮

Why ❓ 🙄

Well i samband med ett par KONI dämpare och ett par vassare däck kommer jag försöka köra lite bana i sommar 🙂 gammla bromssystemet e skitbra på en vardagsbil, men ska jag ut och nöta bana behöver jag bättre stoppkraft 🙂

Så kommer komma lite smågrejjer te försäljning, nya Ferodo belägg + monterinssatser runt om, 12 NOS pinnbultar o såklart mina 16″ aero 🙂

EDIT: Dessutom fick jag en bra möjlighet till ett bromssystem och har tillgång till expertis från en person som gjort detta skiftet en gång tidigare 🙂

turbocab
    Deltagare

Då är det väl inte mkt att tveka på. Fälgutbudet tex växer ju, och jag skulle gissa att det nya systemet kommer finnas standard-delar tillgängliga under längre tid framöver. Men bromsar det så mkt bättre egentligen? Det är klart, ventilerade skivor fram är ju bättre såklart, bra för banåka.

Just det, såklart har Peter en fin 5D. Jag visste att det var nån mer jag tänkte på, men kom inte på det….. 😳

M.Broberg
    Deltagare

@turbocab wrote:

Då är det väl inte mkt att tveka på. Fälgutbudet tex växer ju, och jag skulle gissa att det nya systemet kommer finnas standard-delar tillgängliga under längre tid framöver. Men bromsar det så mkt bättre egentligen? Det är klart, ventilerade skivor fram är ju bättre såklart, bra för banåka.

Just det, såklart har Peter en fin 5D. Jag visste att det var nån mer jag tänkte på, men kom inte på det….. 😳

Större skivor, större OK, bättre utbud av race bromsbelägg och såklart ventilationen, gör inte mkt på gatan men börjar man bromsa hårt och mycket blir det snabbt överhettat beroende på vad man har för belägg. dessutom är det så att iochmed att temperaturen blir högre med gammla systemet måste man ha dyrare högtemps belägg som bettar uselt vid låga temperaturer.

ang fälgar har jag just nu saabs snyggaste orginalare till og900an (delad plats med 16″ crosspoke) så jag ser inga problem på den fronten 🙂

saabaero
    Deltagare

Vad är det för bromsprylar du satsar på ?

M.Broberg
    Deltagare

Carbotech XP8 belägg är iaf säkert, skivor har jag ine kollat så noga på ännu då det ligger lite för avlägset 🙂 Fjädringen blir iaf röda KONI dämpare runt om med biltema fjädrar av samma modell som http://hoftware.com/erally/99an.php?avdel=s&sprak=s” onclick=”window.open(this.href);return false; kör med.

M.Broberg
    Deltagare

http://picasaweb.google.com/102612560426558410785/Bilder?authkey=Gv1sRgCJqDxObZpuXuHw#” onclick=”window.open(this.href);return false;

Där finns lite bilder på dagens jobb

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 1,232 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.