9000 hur mycket går att göra ??

Forum Modellspecifika forum 9000 9000 hur mycket går att göra ??

• Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2015-04-22 19:31 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Regin
    Deltagare

Låt mig börja med att säga, att min fråga absolut inte alls handla om sk ”lönsamhet” el annat ”förnuftigt”.
    Jag är i dagsläget en kille/halvvägs gubbe som tyvärr har 24 Tim för mycket per dygn.

Så vänligen bortse från eventuell logik eller ekonomisk anda, utan detta handlar endast om mitt eget ”ego”
    samt tidsfördriv i utmaning.

Min fråga lyder:
    Vad kan man göra med en 9K från My90 ??

Jag har innan byggd om OG 900 från B201 snik till reg. bes godkända bilar med T31 Motor utbytt alias T16 med 129 Kw –
    så min fråga lyder som så, hur mkt kan man gå till väga med en 9K från 1990 ??

Tänkte mig idén med att införskaffa en donatorbil, men hur långt kan man gå –
    kan man ”lägga i” vad som helst, eller blir det gränser mellan dessa sk lång/kort motorer ???

Timpa
    Deltagare

Är du intresserad av att ”modernisera” den så kan du sno lite ideer ifrån min blogg sida.
    http://saab9000vector.blogspot.se/
    Är det mer på motor sidan du vill fixa med så är det väl ganska många som har konvertera till T5.5
    och antar att du har turbo i den. Gör den (eller håll) den rostfri skydda den invändigt också t.ex bakflyglarna.

Timpa
    http://saab9000vector.blogspot.se/

Regin
    Deltagare

Är du intresserad av att ”modernisera” den så kan du sno lite ideer ifrån min blogg sida.

Tack, din sida har jag haft lite koll på då och då –
    klart roliga lösningar du har ibland 😀

Är inte ute efter något sorts ”värsting” i projekt, utan mera om hur långt det är möjligt att lägga i ett komplett paket från evt donatorbil.

Tanken var att evt införskaffa minst en 2.3 Ltt och så uppåt, men jag vet inte hur mkt man kan gå till väga där.
    Har en MY 90 9000 i snik i sjukt bra skick på gång –
    älskar dessa trubb’s och tanken var att rensa den 100% och då i den mån det går, lägga i allt/så mkt det bara går från evt donator.

Men platsar en kortmotor i en gamma MY 90 ??

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng