900i -86 smårycker

Forum Modellspecifika forum OG900 900i -86 smårycker

Detta ämne innehåller 5 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-08-15 15:43.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

jean
    Deltagare

Hej.
    Jag har en 900i -86, som småryckerdå man kör.Mest märks det om man ligger på 4:an i 50-60 km/h, dvs som man oftast kör i stan. Även vid acceleration smårycker den, men då märks det inte så mycket. Jag har bytt rotor,fördelarlock,tändstift och tändkablar, men problemet kvarstår. Nu till en dum fråga: Jag hade en gång liknande fel på en annan bil, då var det EGR-ventilen som var trasig. har jag en sån på min bil? Var sitter den isåfall?

jean
    Deltagare

Flyttar upp. jag har hittat EGR-ventilen, men vet inte hur jag ska kolla om den fungerar OK.

pelleturbo
    Deltagare

Har du kollat co-halten står den lågt kan du få denna symtom,det är viktigt att co står rätt.Egr-ventilen kollar du genom att suga i vakumslangen som är kopplad till den när du suger i den ska motorn gå betydligt sämre.Du kan plugga slangen till EGR-ventilen och kolla om det hjälper.Lycka till!!!

jean
    Deltagare

ja, kanske är det låg CO-halt. Jag får försöka låna nån CO-mätare.
    Tack för tipset.

anonymous
    Deltagare

Med risk för att spåra ur tråden…

Min v4a -74 smårycker på jämna varv oavsett hastighet, vid acceleration så märker man inte detta. Kan det vara samma problem (CO), jag hade annars tänkt riva förgasaren och se om det kan vara något membran eller liknande (rengöring är ju inte fel hur som helst).

Var kan man hitta en CO-mätare till låns?

anonymous
    Deltagare

Förresten vilka värden ska det vara?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng