900i cc-85 ,lite knepig att växla

Forum Modellspecifika forum OG900 900i cc-85 ,lite knepig att växla

Detta ämne innehåller 3 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2009-09-28 23:28.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

lucasaxman
    Deltagare

De fjädrar som håller spaken mitt för 3an och 4an verkar gjort sitt,lägger man spaken mittför 1an el 5an ligger den kvar där.
    sedan verkar det som om spaken går för långt till höger utan att man lyfter backspärren,(backspärren funkar dock, man kommer inte till ändläge utan att lyfta spärren) också retligt när man vill lägga i 5an,då får man liksom leta lite mellan 3an och höger ändläge.
    Till frågan: Var sitter fjädrarna ,på stången el.i spakstället
    el. Usch nej i VÄXELLÅDAN :banghead: ???

Lite rörigt kanske men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.
    Tack på förhand.

saabcustom
    Deltagare

Fjädrarna du ska byta sitter i spakstället, straxt under ”bak-kant” på mittkonsolen.
    Mecka bort mittkonsolen och lyft på lite mattor där så ser du.

Det andra problemet handlar bara om att justera in spaken. ”problemet” är att det är klamman på stången som skall lossas och sen dras åt igen (när spaken är i rätt läge). Hur detta görs står i VHB. Klamman jag snackar om sitter väldigt tålamodskrävande till. Du ser den om du tittar ner mellan motorn och torpeden, straxt ovanför styrväxeln !

Ett riktigt stort LYCKA TILL / Kenth

longjohn61
    Deltagare

klämman går att komma åt från insidan när man tar bort gummit i torpedväggen. har ungefär samma problem och har bytt växelstången mellan spakställ och lådan själva fjädern är lätt att byta.

Mvh Nisse

saabcustom
    Deltagare

Veckans ros :applause: till:

longjohn61 wrote:
    klämman går att komma åt från insidan när man tar bort gummit i torpedväggen. har ungefär samma problem och har bytt växelstången mellan spakställ och lådan själva fjädern är lätt att byta.

Mvh Nisse

för ovanstående ”klämmiga” inlägg ! Underlättade justeringen avsevärt. Själv hade jag inte en tanke på att hålet i torpeden va sååå stort. Nu kan man spara invektiven till en annan gång och justera växellägena hur ofta man vill :thanks:

/ Kenth (som oxo behövde men dragit sig för att justera)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng