900T8/T16 bottendel

Forum Modellspecifika forum OG900 900T8/T16 bottendel

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-03-18 16:06.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

matthias r
    Deltagare

Har en 900T8 1988 ståendes med motorras. Bottendelen(block med vevaxel och kolvar)
    har fått mycket stryk vid haveriet och min tanke är nu att ta en frisk d:o från en T16 LTT 1990 (dvs en lättrycksturbo-motor från en 900 S).På denna ska T8:ans fullturbo och topp monteras. Finns några hinder? De uppgifter jag fått fram hittils är att dessa bottendelar är tämligen identiska.

Men har även fått fram skilda artikelnummer på LTT-motorns kolvar vs T8:ans.
    Pallar de förstnämnda måhända inte med effekten i en fullturbo?
    Den aktuella T8-bilen är dessutom chippad till över 200+.

Någon som har info? Tacksam för svar.

andersson__
    Deltagare

T8ans kolvar är mer urgröpta ( mindre komp ) gentimot t16, men inget annat skiljer vad jag vet, samma kolvar i en lätttryck 16v som en fulltryck 16v, kolvarna håller sålänge du inte ska upp över 300 hk ( vet dock folk som kört med betydligt mer utan bekymmer )

Bottendelarna skall vara likadana.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng