99: 1974 börjat dra mycket åt höger PROBLEMET LÖST

Forum Modellspecifika forum 90/99 99: 1974 börjat dra mycket åt höger PROBLEMET LÖST

Detta ämne innehåller 5 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-09-01 10:55.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

fredrik l
    Deltagare

Halloj!!

När jag i dagarna hissade upp och plockade bort framhjulen för att vicka fram lite handbroms för besiktningen så uppstod ett problem efteråt.
    Bilen drar en hel del år höger och jag får hålla i ratten för att den ska gå rakt på vägen.
    Ingen dragning när jag bromsar.
    Får hålla i ratten ett kvarts varv åt vänster för att den ska gå rakt.

Nu undrar jag vad som kan ha hänt när jag hissat upp bilen och fixat handbromsen.
    Hissade upp en sida i taget med garagedomkraft.

Alla idéer uppskattas..
    Börjar också bli lite bråttom för den ska besiktas på fredag och tror ej att dom uppskattar att bilen drar så mycket år ett håll.

Tack på förhand / Fredrik

krister k
    Deltagare

Hej!
    Har du kollat så vajrarna löper lätt i sina höljen? Annars kan du ha justerat åt handbromsen lite hårt på höger sida så bromsbacken ligger an.

/Krister K

fredrik l
    Deltagare

Tack!

Ska kolla det…
    Fick faktiskt ett knirkande ljud i höger framhjul så handbromsen kan nog ligga på lite men det verkar osannolikt att det kan påverka SÅ mycket.

MVH Fredrik

fredrik l
    Deltagare

Problemet löst och bilen besiktad med blanka papper idag

Det var bärarmen som sjunkit in lite i karossen som gjorde att bilen drog åt höger.
    Svetsade som en tok i förmiddags och rostskyddsfärgen var blöt när jag kom in på besiktningen

MVH Fredrik

anders jensen
    Deltagare

Hade du hissat upp bilen i bärarmsinfästningen då?

/Anders

fredrik l
    Deltagare

Hmmmm

Nja…hade hissat den i bärarmen…..brukar alltid gå bra med saabar….men i fortsättningen ska jag kolla skicket på karossen under innan jag gör det igen.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng