99 EMS 1974 renoveras på Cypern, hjälp?

Forum Modellspecifika forum 90/99 99 EMS 1974 renoveras på Cypern, hjälp?

Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2017-01-11 09:42.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Håkan Larsson
    Deltagare

Hej! En god vän till mig som har ett bilmuseum på Cypern renoverar just nu en högerstyrd bil som kom till världen som EMS men har fått någon sorts nyare airflowkit på sidorna och stötfångare från vad jag tror är 83-84 årsmodell. Då det blir för dyrt att skicka rätt stötfångare så behöver han plastlisten som har en vid stripe som sitter i plasten på stötf enl.bilder. Finns det nån som vet om dom kan köpas nya? Om så var? Begränsad eller inga reservdelar finns att köpa där. Tacksam för hjälp och tips/Håkan

Bilagor:

Jonathan
    Deltagare

Välkommen till forumet Håkan! Kan det vara denna dek-list som din vän söker? https://svenskasaabklubben.nordicshops.com/product.html?product_id=6535&category_id=27

Internationella medlemmar är välkomna i Saabklubben också, så din vän kan bli medlem hos oss och beställa delar (med bra fraktkostnader) till sin renovering. Kontakta gärna reservdelar@saabklubben.se direkt för frågor om tillgång på specifika reservdelar.

Håkan Larsson
    Deltagare

Hej! Jag ska kolla på bilden imorgon på en dator, på bilden är det svårt att se färgen men kanske syns bättre på dator. Tack!/Håkan

Håkan Larsson
    Deltagare

Hej igen!Jag tror inte det där är den vita på bild tyvärr. Tack ändå 🙂 /Håkan

Jonathan
    Deltagare

Som sagt, kontakta gärna reservdelar@saabklubben.se. Våra medarbetare på reservdelsverksamheten arbetar dagligen med sådana här frågor och kan identifiera/hitta en del på nolltid. Och även om delen inte finns i lager så kan du säkert få ett reservdelsnummer och söka vidare med det.

Håkan Larsson
    Deltagare

Tack! Ska skicka ett mail dit. Mvh/Håkan

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng