99/900 generator på V4a?

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 99/900 generator på V4a?

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2005-02-21 15:38.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

William
    Deltagare

..har för mig jag läst detta någonstans, att generatorerna till 99/900 passar rakt på V4an. stämmer det?

vore ju ypperligt att kunna byta till högre laddningskapacitet. måste isådant fall något annat modifieras?, eller är det bara att byta själva generatorn?

mvh William

krister k
    Deltagare

Hej!
    99ans passar, men 900ans passar inte, då fästöronen på dessa är ”spegelvända”. Åtminstone på 900 med b-motor…

/Krister K

Lollo
    Deltagare

Hej.
    Du kan ju även kolla efter en senare V4:a generator då dessa är på 55A.

William
    Deltagare

vilka årsmodeller satt dessa kraftigare generatorerna på V4an?

om jag skulle finna mig en genreator på skroten som passar, så är det bara att skifta den med den på min bil eller? alltså, jag behöver inte byta till grövre kablar eller annat sådan?

Lollo
    Deltagare

Hej.
    Har för mig att det är 78-80, är inte riktigt säker.
    Du behöver inte att bygga om några kablar.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng