ac kyler ibland saab 9000

Forum Modellspecifika forum 9000 ac kyler ibland saab 9000

• Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2013-08-09 14:38 av .
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    peteranderson
    Deltagare

hej
    har en 9000cs 2,3t, ibland kyler ac:n som den ska ibland inte. har bytt reläet i mororrummet och blåst rent i instrumentpanelen där en givare ska sitta, höger om ratten. någon som har en ide? har även pillat på säkringarna.
    Med vänlig hälsning peter

martin h
    Deltagare

Hej!

När den inte kyler, drar magnetkopplingen då så att kompressorn arbetar?

Om inte så kan det beror på t.ex. att nivån o systemet är på gränsen till för lågt så att tryckvakten slår ifrån kompressorn (magnetkopplingen drar inte), eller att magnetkopplingen inte fungerar som den ska och inte drar trots att den ska.

Om trycket är lågt så borde det i o.f.s. påverka förmågan att kyla.

/Martin

peteranderson
    Deltagare

hej
    verkar som kopplingen inte drar när den inte fungerar, när den fungerar kyler den ordentligt. kan man koppla förbi tryckvakten och var sitter den?
    mvh peter

emtee
    Deltagare

Man kan ta bort shims så att remskivan kommer närmare kompressorn. Då drar magnetventilen bättre. Har löst problemet på två av mina 9000.

martin h
    Deltagare

Här finns en tråd omliknande problem och en länk till hur man justerar kopplingen på kompressorn.
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=3&t=345794&hilit=kompressor

/Martin

rickard735
    Deltagare

Prova att koppla + på ledningen som går till magnetventilen på kompressorn för att testa funktionen innan du börjar att justera kopplingen på magnetventilen. Har en 9000 själv med en ac som funkar när den vill på min så spårade jag felet till styrenheten som inte lämnade ut en + spänning som den skulle

peteranderson
    Deltagare

hej
    bilen är utlånad till min syster för tillfället, ska kolla när jag får tillbaks den.
    Med vänlig hälsning peter

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng