Alufälgar på 96a 1975?

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Alufälgar på 96a 1975?

Detta ämne innehåller 2 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2007-01-06 10:23.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Om jag ska sätta på inca fälgar på min 96 så är enda sättet att tillverka spacers eller? Hur djupa behöver spacer plattorna vara då? 2cm?

Hade varit tacksam för hjälp.

MVH Esbjörn.

Martin
    Deltagare

Ett annat sätt är att använda sportnav. Men många jagar sportdelar, och priserna blir därefter.
    Någon, jag minns inte vem, här på Anslagstavlan gör ”konverteringstrummor”

gmc
    Deltagare

Esbjörn – There is another thread on spacers that you might get some information from.

Re: Spacers igen

For me the only economical way of getting alloys on my 96 is to use spacers and ronal rims from the 99. Still have the same question as you, how thick should the spacer be, and what would the best diameter to use for the new bolts.
    Regards – Gary

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng