Antal jubileumsbilar (96-1980)

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Antal jubileumsbilar (96-1980)

Detta ämne innehåller 9 svar, har 7 deltagare, och uppdaterades senast av 2007-08-08 15:18.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

Per-Erik
    Deltagare

Tog mig friheten att ringa bilregistret idag för att kontrollera vårt jubbe-bestånd. Det närmaste jag kunde komma var att kontrollera hur många Ljusblå 96:or av 1980 års modell som fanns. Resultat:

146 st avställda
    41 st påställda

Jag vet att detta gjorts tidigare av någon, men tänkte det var dags för en uppdatering! Är det någon som vet hur många blå nyanser som i reg. beviset skrivs som lblå?

saabtage
    Deltagare

Per-Erik!

Oj! Det var skillnad sedan sista gången jag kollade! 454 st har jag för mig att jag fick fram. Jubbe bestånde minskar… mer-parten av de ljusblå(LBLÅ) är troligtvis den aquamarinblå metallic som ”jubbarna” hade. Men räkna med alla omlackerade, samt alla ”falska” jubbar som finns. Skulle tro att vi har ett 100 tal kvar..

/// Andreas

Per-Erik
    Deltagare

Hallå Andreas!

Hade inte du någon form av ”jubbe register” på gång ett tag, eller var det någon annan? Så, totalt har vi 187 LBLÅ 96:or från 80… skulle vi inte kunna göra en insamling av chassienummer, skick o kanske en bild och lägga upp? Skulle vara lite roligt tycker jag, om det vore möjligt…

saabtage
    Deltagare

Ja, jag hade en ide om en jubbelista ett tag. Jag till och med upp en lista på internet där man kunde registrera sin bil. Problemet är att man kan inte göra en ”officiell” lista med alla jubbar för ägarna måste godkänna att de får visas på internet. Lagen ”PUL” sätter stopp för det. Däremot så skulle det vara en bra ide´ med någon form av klubb, där medlemmarna delar information. Det finns mycket folk som har sina egna personliga listor, jag är en.

/// Andreas

niils
    Deltagare

Du kan göra en lista som inte innehåller några personuppgifter (dvs all info utom den som handlar om ägaren.)

I garaget finns: Saab 95 -1973 och Saab 9-5 Tid4/Hirsch -2010 samt en "nästan Saab" Cadillac BLS -2008 Biopower

anders dahl
    Deltagare

Som 80-årsmodell tillverkades även ett antal ”falska” jubileumsbilar. Samma blå lack men med standardinredning och plåtfälgar. Säkert ingår några av dessa i antalet överlevande bilar, troligen är dessa betydligt sällsyntare än jubbarna.

nubbpiraten
    Deltagare

Hej. som stolt ägare till en jubbe e jag också intresserad av nån form av register/klubb för just jubbarna. Såg förresten att det står en innan en av flygrakorna på väg mot mariestadshållet, nån som känns vid? MVH/Christian

chakka
    Deltagare

145 st avställda
    42 st påställda

Vi plockade ut vår från vinterförvaringen (ja jag vet att det är augusti…) för en dryg vecka sedan.

Numera har man ju dubbelgarage, så chansen är stor att Saaben får stå kvar hemma i fortsättningen. Och då blir det nog ingen vinteravställning heller, man vet ju aldrig när lusten att köra en riktig bil faller på.

Per-Erik
    Deltagare

Hey! Va kul, ännu en på vägen – snart kommer en till, tja ”snart” var kanske att ta i 🙂

Karl Ask
    Moderator

det är faktiskt en till 😀

Min var avställd när jag köpte den, nu är den påställd och snart är 2orna släkta.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng