B202T Går inte riktigt bra. Teoretisk hjälp..

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / B202T Går inte riktigt bra. Teoretisk hjälp..

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / B202T Går inte riktigt bra. Teoretisk hjälp..

  • Författare
    Inlägg
    • september 13, 2011 at 19:46 #4950

      La upp en tråd på STCS, men ingen respons alls(för gammal bil kanske) så vi testar här.

      Som start så undrar jag. Ska magnetventilen smattra så högt som min gör, när man varvar upp och sen släpper gasen?
      Gör era likadant?
      Länk till filmklipp. http://www.youtube.com/watch?v=e2RIyh_cbUY

      Min nästa fråga är.
      Över grundladdet så hugger bilen eller snarare missar lite men laddet fortsätter upp till 0,8bar och i bland till 1bar då bryter den(de sistnämnda ska fixas).

      Kan de vara så att den beter sig så när den spikar?
      Den gör bara så när den är riktigt varm.
      Vid kall bil går den bra men de är ju inte så bra för motor, ska ju vara varm.

        september 19, 2011 at 19:32 #32502

        Har du kunnat testa med en annan magnetventil?

          september 19, 2011 at 19:37 #32506

          Har tyvärr ingen hjälp att bistå med, men instrumenteringen gillar jag skarpt!

            september 20, 2011 at 11:09 #32518

            Renovera tändsystemet (=NGK-stift och kablar). Prova oxo med ny tändspole.

            Med dålig gnista orkar den inte tända bränsleblandningen vid belastning på ett bra sätt även om motorn kan gå hyfsat på låglast.

            lycka till / Kenth

              september 20, 2011 at 15:37 #32532

              MV ska smattra över ett visst varv så om den i övrigt laddar som den ska är det inget att oroa sig för.
              Smatter på tomgång är däremot inte ok, det beror ofta på knas med knacksensor eller kablaget till sensorn

            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.