Backamo Classic Motor 2010 – utställare sökes!

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Backamo Classic Motor 2010 – utställare sökes!

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / Backamo Classic Motor 2010 – utställare sökes!

  • Författare
    Inlägg
    • augusti 30, 2009 at 18:35 #20701

      Backamo Classic motor är en trevlig bilutställning som vi besökt de senaste åren. Här satsar arrangörerna på bredd i bilmodeller, vi brukar se allt från T-Fordar till i princip nyregistrerade sportbilar. Ställs ut gör även mopeder, motor och annat kul.
      I samband med bilutställningen arrangeras även en Hantverksmässa, så det finns något för alla att titta på och det brukar komma en hel del folk.
      Ett populärt inslag är även olika bilklubbar som visar upp sig. Min lilla dröm är att Saabklubben finns på plats år 2010. Som nämndes ovan är bredden i bilmodeller viktig, så tänk om vi kunde ställa upp hela Saabs historia? Provbil No 4 brukar dyka upp, så det vore en bra start. Sedan en 92a, en 93 och en 95a. 96TT med Saabo står jag för, sen 95/96 V4a och så vidare. Även nyare häftigare bilar är välkomna, så en 9000 Talladega, en stylad NG900 med mera vore kul. Klubbhusvagnen och en klubbflagga är givetvis välkommet.
      Kanske Peter B kan komma med något från museet?

      Utställningen håller på i tre dagar, fredag till söndag, första helgen i juli. Mest bilar och folk brukar komma på lördagen, så den dagen vore att föredra.
      Det kostar inget att ställa ut, tvärtom bjuds på mat & fika. Det som krävs är en anmälan, men jag har kontakt med arrangörerna så det kan jag nog ordna.

      Så, får vi ihop en komplett tidslinje?

      Läs mer om utställningen på http://www.bastadclassicmotor.se/

      SDC11216

      Edit: Rörde ihop det lite med platserna… Denna utsällning hålls både i Backamo och Båstad, men det var Backamo jag tänkte mig. Ligger strax söder om Uddevalla, vid Ljungskile.

        augusti 30, 2009 at 18:51 #144734

        Ett trevligt initiativ tycker jag. Saab är ärligt talat inte särskilt över-representerat på de stora allmänna träffarna.

        Jag kan tänka mig ställa upp med höjdpunkten av Saab 900, en toppskick Gul Aero Cabriolet från 1991.

        Några fler som är sugna?

          augusti 30, 2009 at 18:53 #144735

          Kan inte säga exakt om jag kan det datumet nästa år. men om jag kan så kan jag tänka mig ställa upp med min 93B

            augusti 30, 2009 at 20:16 #144743

            Får be om ursäkt, blandade ihop ställena :doh:
            Är inte riktigt vaken idag tror jag 🙂
            Backamo är det som gäller, strax söder om Uddevalla. Båstadutställingen brukar vara sista helgen i juli och krockar med Thulinträffen, det samt att det är Backamo No4 kommer till gör att jag tycker det passar bättre.
            Men kul att ni gillar iden!

              augusti 30, 2009 at 20:30 #144744

              Jag har två bidrag, 9000 Talladega och 9000 Aero -91. Bägge i toppskick.

              Kan bidraga med några ovanliga färger på og900 cab också ifall det behövs. Skit måste nog fixa en trailerbil om man skall ha med alla.

              //MH

                augusti 30, 2009 at 20:43 #144745

                I Skåne är det inga problem med SAABar, Toppolar mm på träffarna. Thulinträffen,
                Gröna träffen, Gula träffen mfl. Men sedan finns det också träffar där man känner sig mindre välkommen med en SAAB. Båstad är en sådan ,dyra sportbilar, Engelska och
                andra statusabilar ofta av nyare modeller platsar bättre där,det är min personliga uppfattning.

                  augusti 30, 2009 at 20:50 #144746

                  På Båstad Classic Motor har vårt Saabo-TT-ekipage vart mkt uppskattat de senaste två åren. Vi har vart några Saabar, en av dagarna i år var vi ett helt gäng när SSK Hallandia kom.
                  Sen är det gott om Fiat, VW och andra europeer också.

                    augusti 30, 2009 at 21:01 #144749

                    då kan du stryka mig då, Båstad hade funkat med Uddevalla blir för långt för mig.

                      augusti 30, 2009 at 21:14 #144750

                      Misstänkte det ja 🙂
                      Men kom gärna till Båstad ändå, trevligt där i den fina parken!

                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.