Bakluckans plastsköld 9-5 SC 2002 ; Hur LOSSAR man den ?

Forum / Modellspecifika forum / OG9-5 / Bakluckans plastsköld 9-5 SC 2002 ; Hur LOSSAR man den ?

• Författare

Misskött 9-5 Combi, MY 2002 :

på tre ställen väldigt rostig.

Nummerplåt-hållaren bak sprack av ålder, och ramlade av från dom rostiga bultarna.

Jag får inte bort bultarna, och kommer inte åt dom ordentligt, och därför har jag försökt ta bort plastskölden. Den sitter hårt, med plasthakar, och jag är rädd att bryta sönder den.  ( Iof. får jag ju bort den isåfall, men då måste jag ju skaffa en ny).😑

Nu har jag nummerplåten innanför bakrutan😒

Tips om hur man tar bort denhär plastbiten ?

TACK på förhand !   🙂

P.S. Bilen är i förvånansvärt bra skick – förutom dom tre rostiga områdena –  *förr-förra* ägaren har kostat på den och skött den omsorgsfullt. Märks på flera punkter.   Och det är en *Etanol-konverterad* Aero (registrerad = låg skatt), vilket kanske inte är så vanligt ?

// Johan

september 24, 2023 kl. 15:23 #510788

Tack alla! för visat intresse.

Och för allas tålamod.

Nu har jag lösningen!  – – så …

jag är Nöjd ❗

september 24, 2023 kl. 17:43 #510793

Hej. Berätta gärna hur du löste det så att den här tråden kan vara till hjälp för någon annan som har samma problem.

Till alla andra: Det är så lätt att tänka att det finns någon annan som kan svara. Tänk inte så utan om det är en fråga som du kan, så skriv gärna ett svar. Vi får alla försöka hjälpas åt.

Mvh Bengt

• Det här svaret redigerades för 1 år, 9 månader sedan av Bengt Karlsson.
          1 användare tackade författaren för det här inlägget.
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.