Bakskärmar, V4:a 1968!?

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Bakskärmar, V4:a 1968!?

• Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2008-05-06 06:09 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    v4ever
    Deltagare

En liten fundering, är skärmarna bak lite annorlunda på 68:an än t.ex. 71:an?? :crazy:
    Såg på Tradera att det fanns bakskärmar ute där som passade just 65 – 69, eller nåt sånt!?
    Vad skiljer? Är det mycket? :lecture:

Tacksam för svar eftersom ”Lilla Blå” är en 68:a med dåliga bakskärmar!!

piin
    Deltagare

tror att det handlar om tanklockets placering, du har högt tanklock på din 68a, nyare modeller har tanklocket placerat längre ned på skärmen.

axel
    Deltagare

Som sagts ovan f o m -70 är tanklocket försänkt. Angående tradera vill jag dela med mig
    av min erfarenhet att noga kontrollera med säljaren om skärmens beskaffenhet. Om den är svetslagad, plastad etc. Ibland kan den t o m vara av plast utan att det står.
    / Björne

v4ever
    Deltagare

Jo, ibland är det inte guld allt som glimmar :banghead:… Men, det var alltså tanklocket det handlade om, får väl leta här på vårt eminenta forum i stället, tror det lönar sig i slutet 😀

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng