Biltemagenerator på 900s -92?

Forum Modellspecifika forum OG900 Biltemagenerator på 900s -92?

• Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2007-11-10 13:01 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    oss
    Deltagare

Nu har generatorn ätit upp 4 laddningsregulatorer på ett år, så den är nog helt enkelt slut.

Vad tror ni om Biltemas generator, passar den på 900 om man byter remskiva? Dimensionerna ser ut att vara desamma, men de har en singelremskiva anpassad för VOLVO 740.

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1659&iItemId=102777

och

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1659&iItemId=135725

Några andra bra alternativ för billigt generatorbyte?

MVH
    OS

stefan
    Deltagare

Saab generatorn har helt andra fästen än volvo, det kan tänkas att allt går att få dit men lite modifieringar blir det nog.
    Jag kan sälja en ny Saab generator för 1300kr, kan hämtas hos min lev i Solna.

walle
    Deltagare

jag har bra beggade för 300kr plus frakt det ska inte kosta skjortan att åka saab mvh niklas

saab-jonte
    Deltagare

förslagsvis påstår jag att fästena är identiska, om dom skriver ut att det är en universal så passar det till 900a, olika fästen på 99 och 900 på generatorn… tag med din gammla och jämför med dom nya annars,

jo det stämmer nog att din generator är slut, om anliggningsytorna för kolen blir för slitna så slipar dom ner kolen ojämnt eller helt på nolltid

lycka till

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng