Bromsproblem

Forum Modellspecifika forum OG900 Bromsproblem

Detta ämne innehåller 6 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av 2005-12-21 15:22.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #13616

    anonymous
    Deltagare

    Min kompis har en 900 Sedan 1987 års modell,med förgasarmotor,och bromsarna
    är samma som 9000,alltså handbromsen bak.
    Problemet är att det verkar som att det bygger upp ett självtryck i systemet.
    Bilen kan stå parkerad och plötsligt tänds bromsljuset!
    Någon som varit med om något liknande eller vet vad felet är?

    #91157

    stefan
    Deltagare

    Bromsljset är ju elektriskt manövrerat med en brytare vid pedalen så om inte returfjädern är av för pedalen så är det säkert nåt krångel med brytaren.

    #91158

    jrt
    Deltagare

    Det kan säkert vara släpvagnskontakter om det är drag på bilen!!

    #91159

    saab-bo
    Deltagare

    Jag hade samma fenomen på min 96 -62:a, och det visade sig att Gummi tätningarna i Huvudbromscyl.
    hade svällt! Resultatet blev att det hela tiden låg ett litet tryck på i systemet så att Bromsljuset tändes efter att bilen stått en stund!
    Det kanske kan vara nått?

    / MVH Bosse

    #91160

    matthias r
    Deltagare

    Det är mekanisk brytare till bromsljuset på 900 OG som inte påverkas av bromstrycket. Du hittar den innanför knäskyddet(det måste plockas bort). Den här kontakten hänger sig ibland.

    Funktionen är sådan, att den bryter vid intryckt läge eftersom den sitter framför bromspedalen. Då pedalen trampas ner åker brytarens stötstång ut och det blir kontakt i kretsen. Det händer att den metallbygel brytaren sitter i rör sig, och vips är den i utskjutet läge hela tiden o bromljuset lyser./Matte R

    #91161

    anonymous
    Deltagare

    Tror att du har rätt,bilen har stått still i fyra år,när den började användas
    uppstod problemet.Bromsljuskontakten har tom.vid ett tillfälle åkt (skjutits)ut.
    Det blir väl renovering av huvudbromscylindern.
    Tack för svaren. Mvh.K-G

    #91162

    matthias r
    Deltagare

    Tror att du har rätt,bilen har stått still i fyra år,när den började användas
    uppstod problemet.Bromsljuskontakten har tom.vid ett tillfälle åkt (skjutits)ut.
    Det blir väl renovering av huvudbromscylindern.
    Tack för svaren. Mvh.K-G

    Du menar kontakten i locket? Det är INTE bromsljuskontakten, det är bromsvarningskontakten som varnar vid för låg vätskenivå. Felet med ”häktade” bromsljuset kan absolut inte komma därifrån.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng