Byta handbromswire 900 -91

Forum Modellspecifika forum OG900 Byta handbromswire 900 -91

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-06-30 17:35.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Jonathan
    Deltagare

Måste byta höger sida eftersom höljet har gått sönder och wiren går trögt i höljet.

Såg att Biltemas wire är ca 300 SEK billigare än Mekonomen men Biltema har inga vä-hö utan bara en modell. Någon som provat denna och vet om den passar på höger sida?
    Blir annars att beställa på Speedparts men hade gärna haft den imorgon…

wallero
    Deltagare

varning ta inte biltema de är kortare å är ett helvete att få dit det går men det är precis det är därför de är så billiga mvh niklas

Jonathan
    Deltagare

Ok, tack. Blir Speedparts och och mekande nästa helg ist.

Hade annars varit kanon o bli färdig idag…

anderslindh
    Deltagare

@hasselgren wrote:

Ok, tack. Blir Speedparts och och mekande nästa helg ist.

Hade annars varit kanon o bli färdig idag…

Ett obs jag råkade ut för med speedparts vajrar var att skyddsbälgen längst ut vid oket är väldigt tät. Tyvärr så tät att när man släpper handbromsen kommer det inte in tillräckligt med luft för att vajern ska kunna åka ut utan den hålls kvar av det undertryck som bildas. Detta resulterade i att min ena broms brände ganska hårt.. Så ett tips är att känna på dem innan du monterar och känn efter ordentligt så du inte känner ett sugande eller motsatsen, typ som en cykelpump där man håller för munstycket…

Löstes för mig genom att byta bälgen mot en annan, som inte var riktigt lika tät 🙂

Ett annat OBS är att speedparts vajrar kommer med olika tillbehör. Ena sidan kommer med hållare för vajern på bärarmen men utan genomföringsgummit genom karossen. På andra sidan är det på andra hållet, alltså med genomföringsgummit men utan vajerhållaren. De säljer lösa vajerhållare så komplettera med en sådan och hoppas att dina genomföringsgummi är i bra kondition 🙂

Lycka till!

Jonathan
    Deltagare

Ok, tack.

Wiren kom igår men har inte hämtat ut dne ännu. Tänkte jag skulle byta den i helgen om det inte regnar.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng