CABBA

  • Författare
    Inlägg
    • juni 25, 2011 at 10:30 #25365

      Undrar över en sak mest,vem har inte sett x antal kirunacabbar på gamla volvosar, men saabs cab som verkar vara så poppis (trots den inte är särskilt snygg) har jag alldrig sett en kirunacab av… finns det nån orsak till det elller är det bara en tillfällighet. alltstå, varför inte bygga en saabcab av en sedan när en sån är värd så mycket mer…

      spekulera mera

        juni 25, 2011 at 10:32 #185594

        För att sen Kiruna cab aldrig blir en Riktig cab, och bygga riktig cab av en sedan kommer kosta fruktansvärt mkt mer pengar än o köpa en cab.

          juni 25, 2011 at 10:51 #185595

          nä en kirunavcab är rätt meninigslöst, men att det ska kosta så mycket att bygga en cab… förklara gärna, för man kan ju tro att det bara är att stärka upp bilen, skaffa en cabställning, köpa en suflett, kapa och skära lite här och där XD men såklart det inte är så enkelt annars skulle väl många fler redan gjort det.

            juni 25, 2011 at 10:58 #185596

            DU måste för det första köpa en hel cabställning och få allt o funka 😛 redan där blir det drygt.

              juni 25, 2011 at 16:49 #185605

              Såg för några år sen, en 900cc som var cabbad, i Sollefteå. Såg inte direkt snyggt ut. Skulle jag cabba själv så skulle jag lätt utgå från en 2dr sedan. Lär bli mest likt orginalcaben…

                juni 25, 2011 at 20:22 #185611

                hehe, ne en 900cc är nog knappast snygg som cab, för väldigt många år sen kapade en kompis och jag upp en sollucka (strlk stoor) på en saab som sjung på sista versen. det var en väldigt bra partybil, mindre skoj då det regnade dock… och det gjorde det ju förståss XD

                  juni 25, 2011 at 21:45 #185614

                  Däremot såg jag en anna hemcabbad 900 i linköping -04. =) Den var väldigt speciell, då dom hade tagit bort baksätet och byggt om bakdelen så den såg ut precis som fronten, men med röda lysen typ.. Sen hade dom lagt på en motorhuv där bak så det blev som en “spider” typ. hittade en bild senare som jag har på datorn hemma i lägenheten. Kan ladda upp den imorrn kväll om ja kommer ihåg. =)

                    juni 26, 2011 at 11:05 #185643

                    @ReinO wrote:

                    Däremot såg jag en anna hemcabbad 900 i linköping -04. =) Den var väldigt speciell, då dom hade tagit bort baksätet och byggt om bakdelen så den såg ut precis som fronten, men med röda lysen typ.. Sen hade dom lagt på en motorhuv där bak så det blev som en “spider” typ. hittade en bild senare som jag har på datorn hemma i lägenheten. Kan ladda upp den imorrn kväll om ja kommer ihåg. =)

                    Den vill vi se 🙂

                      juni 26, 2011 at 12:04 #185645

                      @henrikg wrote:

                      @ReinO wrote:

                      Däremot såg jag en anna hemcabbad 900 i linköping -04. =) Den var väldigt speciell, då dom hade tagit bort baksätet och byggt om bakdelen så den såg ut precis som fronten, men med röda lysen typ.. Sen hade dom lagt på en motorhuv där bak så det blev som en “spider” typ. hittade en bild senare som jag har på datorn hemma i lägenheten. Kan ladda upp den imorrn kväll om ja kommer ihåg. =)

                      Den vill vi se 🙂

                      Det måste vara “Scabben” ni pratar om. Länk till sidan finns här.

                      Men att cabba en sedan, som det diskuterats i tråden, blir aldrig bra tyvärr. Detta anser jag är ett bra exempel på att det aldrig blir bra.

                      Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

                        juni 26, 2011 at 13:16 #185603

                        Dålig bild, men det var visst samma som Bovy länkade till. =) Tack för den länken btw. Har velat veta mer om denna ett tag.. 😛

                        Sant att det inte är samma sak att cabba en sedan, som att ha en riktig cab, men det ser iaf bättre ut än att cabba en cc i mitt tycke. 😉

                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.