Det bidde en till 900:a

Forum Modellspecifika forum OG900 Det bidde en till 900:a

Detta ämne innehåller 6 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-31 07:03.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

mr_maxi
    Deltagare

Hej!

Är nu ägare av två Saab 900. 88:an tillhör numera vår dotter Frida på snart 2,5år så jag äger väl bara en själv.

Gamla Saab 900 har ju själ… Doften i en välskött originalare är oemotständlig.

Var och kollade på en 900 sedan 4dörrars en 90:a. 16 V Nån blåaktig nyans… Typ dalablått. Lite rost lite varstans… trasig avgasupphängning bak Helt rostfri motorhuv och tanklockslucka…

20 300 mil. Fyra ägare inkl bilfirma… Inga högtalare bak men iaf fram…
    Har original att sätta bak.

Motor och kupeuttag. En hel massa papper över vad som är gjort på bilen…Dyrt dyrt…

Dock sitter det en cd spelare i bilen och jag måste skyndsammast montera bort den till förmån för kassett…:-)

Utrustad med centralllås, var detta standard?

Sitter även rostfria hjulsidor på denna. När kom de i plast?

Nackdelen är att låset på framdörren är paj, sönderbrutet, och att skuffluckan inte går att öppna, kanske nåt länkage som lopssnat då handtaget fjädrar tillbaka. Får ta en koll på detta…

Skaffade ju även en LH tester förra sommaren, nu har jag en bil att testa den på.

Är det 2,2 jag har måntro? Vid säkringsdosan satt en plint med fyra kablar. Vad går denna till? Nån testgrej?

Priset 1500 var väl okej då man får köra med den mars ut och skatten som är kvar är på cirka 900 kronor…

Börjar bli sugen på att montera Gamal hederliga Hella 2000 på den och stänkskydd bak. såg några i garaget för inte så länge sedan…

Återkommer med bilder.

Hälsn Jan

longjohn61
    Deltagare

Om det är en 16v är det lh 2.4 😉 bosch

Mvh Nisse

mr_maxi
    Deltagare

Hej!

Tack för infon… borde gå att utläsa hur många pinnar det är i boxarna oxå:-)

Även innertaket och sidopanelerna är i ypperligt skick,,,

Hälsn Jan

longjohn61
    Deltagare

Har själv en 16v 89 som min dotter använder just nu går som ett skott 😉

Mvh Nisse

sebbo
    Deltagare

Har ni skrivit bilarna på era barn?

longjohn61
    Deltagare

@sebbo wrote:

Har ni skrivit bilarna på era barn?

Har skrivit en på min fru 😆 och dom andra 3 på mig 😉

Mvh Nisse

mr_maxi
    Deltagare

Hej!

Nej igen bil är skriven på lilla Frida…

Var inte det olagligt?

Bara en kul grej då man säger att bilen är Fridas, då kan man ju inte sälja hennes bil när sambon klagar över bilantalet:-)

Hälsn Jan

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng