Det där med att kapa fjädrar

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Det där med att kapa fjädrar

  • Detta ämne är tomt.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #466434
    Marcus Jahnke
    Deltagare

    Det finns trådar där det berättas om lagom kapning av fjädrar för sänkning, men jag hittar ingen detaljerad beskrivning. Tänker främst på om det krävs modifiering av den lägre skålen för att kunna ta emot vass ände och ett varv med mycket högre stigning än okapade fjädrars mer flacka/plana ändar. Någon som har tips/erfarenhet?

    #466435
    Janne Hagnell
    Moderator

    Pratar vi bak eller fram? Standardtipset är framfjädrarna bak och og900 bakfjädrar fram. Kapa 1,5-2,5 varv, ungefär. Bak körde jag 1,5 varv och då blir den något högre än en en normalt sliten 96:a men inget man reagerar på. Även lagom stötighet, tycker jag.
    Fjädertallrikarna är ju avpassade för en vass ände så det är bara att kapa och se glad ut!😊

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

    #466476
    Marcus Jahnke
    Deltagare

    Toppen – Tack för hjälp!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.