Forum › Modellspecifika forum › 95/96 V4 › Det där med att kapa fjädrar
- Detta ämne är tomt.
- FörfattareInlägg
- 14 januari, 2020 kl. 20:45 #466434
Marcus Jahnke
DeltagareDet finns trådar där det berättas om lagom kapning av fjädrar för sänkning, men jag hittar ingen detaljerad beskrivning. Tänker främst på om det krävs modifiering av den lägre skålen för att kunna ta emot vass ände och ett varv med mycket högre stigning än okapade fjädrars mer flacka/plana ändar. Någon som har tips/erfarenhet?
14 januari, 2020 kl. 21:25 #466435Janne Hagnell
ModeratorPratar vi bak eller fram? Standardtipset är framfjädrarna bak och og900 bakfjädrar fram. Kapa 1,5-2,5 varv, ungefär. Bak körde jag 1,5 varv och då blir den något högre än en en normalt sliten 96:a men inget man reagerar på. Även lagom stötighet, tycker jag.
Fjädertallrikarna är ju avpassade för en vass ände så det är bara att kapa och se glad ut!😊96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)15 januari, 2020 kl. 22:18 #466476Marcus Jahnke
DeltagareToppen – Tack för hjälp!
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.