Dubbla läppar
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Dubbla läppar
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Dubbla läppar
- Detta ämne har 11 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2011-03-12 00:42 av prostreet.
-
FörfattareInlägg
-
Ännu ett exempel på enkel lågbudget-styling 🙂
Det är jättelätt att montera dubbel läpp på og900. Det finns ju en liten fals i nederkant där man drar fast
den extra spoilern med plåtskruvar. Lätt att ta bort och det lämnar heller inga
synliga hål, nästan. Läppen är ju gjord av mjukplast och ska väl tåla lite markkänning utan att spricka.
Jag satte också dit ett stag bakom den extra läppen för att minska risken att den böjer sig inåt under fart.
mars 7, 2011 at 16:45 #182636@M.broberg wrote:
@Glader9991 wrote:
2. Jag skulle vilja se hur det där går ihop sig med sänkt bil, nedflyttad skylt och fartgupp.
snedda över guppen så äre chill.
Då har ni nog snälla gupp i Halmstad för här hade det inte gått. Har ett par gupp här i Lund där det alltid (även om jag tar dem på “snedden”) skrapar i läppen på min bil – sänkt med en läpp.. :p
@Anderslindh wrote:
@M.broberg wrote:
@Glader9991 wrote:
2. Jag skulle vilja se hur det där går ihop sig med sänkt bil, nedflyttad skylt och fartgupp.
snedda över guppen så äre chill.
Då har ni nog snälla gupp i Halmstad för här hade det inte gått. Har ett par gupp här i Lund där det alltid (även om jag tar dem på “snedden”) skrapar i läppen på min bil – sänkt med en läpp.. :p
använder man hela vägbanan funkar det men jag kör helt enkelt inte där guppen finns 😉
Personligen gillar jag när det skrapar i. Folk tittar till lite extra och själv kör man
bara vidare och försöker se cool ut. 😎 Typ: “Ja, jag vet att det skrapar i asfalten,
men det skiter jag i.” Fast det funkar ju bara så länge spoilern inte lossnar, haha. 😳
Men om det inte blir markkontakt då och då är bilen för hög.
Bilen är sänkt, har kilen-fjädrar.
Funderar faktiskt på att sätta dit en metallbit så att det gnisslar riktigt högt vid markkontakt. 😉Hade inte funkat i göteborg heller, du hade fått stanna ett par gånger om dan och hämta hela spoilern bakom – eller under – bilen. Att du gillar att det tar i är du nog rätt ensam om…. Men visst, vill man ge intrycket av bilen är toksänkt utan att den är det så är ju en extra spoiler en fantastisk lösning. 😛
@Michelle wrote:
Personligen gillar jag när det skrapar i. Folk tittar till lite extra och själv kör man
bara vidare och försöker se cool ut. 😎 Typ: “Ja, jag vet att det skrapar i asfalten,
men det skiter jag i.” Fast det funkar ju bara så länge spoilern inte lossnar, haha. 😳
Men om det inte blir markkontakt då och då är bilen för hög.
Bilen är sänkt, har kilen-fjädrar.
Funderar faktiskt på att sätta dit en metallbit så att det gnisslar riktigt högt vid markkontakt. 😉Detta har man varit med om. Roligt när man kommer på storgatan och det är fullt med folk ute.
Och skylten skrapar i och de bara väsnas. Alla vänder sig om och kollar, som om det vore en gammal Volvo utan fjädrar.
Men Nej, det är en OG900. Folk brukar glo ganska rejält. Själv försöker jag “smyga” över guppen, dock blir det kö bakom då.
Har hänt man blivit omkörd mitt inne istan där 😆@Turbocab wrote:
Hade inte funkat i göteborg heller, du hade fått stanna ett par gånger om dan och hämta hela spoilern bakom – eller under – bilen. Att du gillar att det tar i är du nog rätt ensam om…. Men visst, vill man ge intrycket av bilen är toksänkt utan att den är det så är ju en extra spoiler en fantastisk lösning. 😛
Jag gillar det inte heller. Ska se över det till denna säsong så det inte tar i längre. Kan vara jobbig i vissa situationer.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.