Dubbla läppar

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Dubbla läppar

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Dubbla läppar

  • Författare
    Inlägg
    • mars 6, 2011 at 14:07 #25190

      Ännu ett exempel på enkel lågbudget-styling 🙂
      Det är jättelätt att montera dubbel läpp på og900. Det finns ju en liten fals i nederkant där man drar fast
      den extra spoilern med plåtskruvar. Lätt att ta bort och det lämnar heller inga
      synliga hål, nästan. Läppen är ju gjord av mjukplast och ska väl tåla lite markkänning utan att spricka.
      Jag satte också dit ett stag bakom den extra läppen för att minska risken att den böjer sig inåt under fart.

        mars 6, 2011 at 15:00 #182590

        nu vill vi ha bilder från avstånd, ser intresant ut 🙂 Roligare hade varit detta på en trubbnos, borde få lite samma stuk som en gammal camaro

          mars 7, 2011 at 13:08 #182630

          Så här ser det ut på lite håll. Ganska diskret, men maffigt.
          En 33cl ölburk får plats under kanten.

            mars 7, 2011 at 14:19 #182632

            jag tyckte det var snyggt!

              mars 7, 2011 at 14:38 #182633

              +1 😎

              Mvh Nisse

                mars 7, 2011 at 16:17 #182634

                Jag som är kritisk av mig ser detta med kritiska ögon:

                1. Det går inte särskilt bra om man använder modell aero som sidosköldar.

                2. Jag skulle vilja se hur det där går ihop sig med sänkt bil, nedflyttad skylt och fartgupp.

                  mars 7, 2011 at 16:18 #182635

                  @Glader9991 wrote:

                  2. Jag skulle vilja se hur det där går ihop sig med sänkt bil, nedflyttad skylt och fartgupp.

                  snedda över guppen så äre chill.

                    mars 7, 2011 at 16:45 #182636

                    @M.broberg wrote:

                    @Glader9991 wrote:

                    2. Jag skulle vilja se hur det där går ihop sig med sänkt bil, nedflyttad skylt och fartgupp.

                    snedda över guppen så äre chill.

                    Då har ni nog snälla gupp i Halmstad för här hade det inte gått. Har ett par gupp här i Lund där det alltid (även om jag tar dem på “snedden”) skrapar i läppen på min bil – sänkt med en läpp.. :p

                      mars 7, 2011 at 17:03 #182639

                      @Anderslindh wrote:

                      @M.broberg wrote:

                      @Glader9991 wrote:

                      2. Jag skulle vilja se hur det där går ihop sig med sänkt bil, nedflyttad skylt och fartgupp.

                      snedda över guppen så äre chill.

                      Då har ni nog snälla gupp i Halmstad för här hade det inte gått. Har ett par gupp här i Lund där det alltid (även om jag tar dem på “snedden”) skrapar i läppen på min bil – sänkt med en läpp.. :p

                      använder man hela vägbanan funkar det :mrgreen: men jag kör helt enkelt inte där guppen finns 😉

                        mars 7, 2011 at 17:45 #182643

                        Personligen gillar jag när det skrapar i. Folk tittar till lite extra och själv kör man
                        bara vidare och försöker se cool ut. 😎 Typ: “Ja, jag vet att det skrapar i asfalten,
                        men det skiter jag i.” Fast det funkar ju bara så länge spoilern inte lossnar, haha. 😳
                        Men om det inte blir markkontakt då och då är bilen för hög.
                        Bilen är sänkt, har kilen-fjädrar.
                        Funderar faktiskt på att sätta dit en metallbit så att det gnisslar riktigt högt vid markkontakt. 😉

                          mars 7, 2011 at 19:04 #182650

                          Hade inte funkat i göteborg heller, du hade fått stanna ett par gånger om dan och hämta hela spoilern bakom – eller under – bilen. Att du gillar att det tar i är du nog rätt ensam om…. Men visst, vill man ge intrycket av bilen är toksänkt utan att den är det så är ju en extra spoiler en fantastisk lösning. 😛

                            mars 12, 2011 at 00:42 #182747

                            @Michelle wrote:

                            Personligen gillar jag när det skrapar i. Folk tittar till lite extra och själv kör man
                            bara vidare och försöker se cool ut. 😎 Typ: “Ja, jag vet att det skrapar i asfalten,
                            men det skiter jag i.” Fast det funkar ju bara så länge spoilern inte lossnar, haha. 😳
                            Men om det inte blir markkontakt då och då är bilen för hög.
                            Bilen är sänkt, har kilen-fjädrar.
                            Funderar faktiskt på att sätta dit en metallbit så att det gnisslar riktigt högt vid markkontakt. 😉

                            Detta har man varit med om. Roligt när man kommer på storgatan och det är fullt med folk ute.
                            Och skylten skrapar i och de bara väsnas. Alla vänder sig om och kollar, som om det vore en gammal Volvo utan fjädrar.
                            Men Nej, det är en OG900. Folk brukar glo ganska rejält. Själv försöker jag “smyga” över guppen, dock blir det kö bakom då.
                            Har hänt man blivit omkörd mitt inne istan där 😆

                            @Turbocab wrote:

                            Hade inte funkat i göteborg heller, du hade fått stanna ett par gånger om dan och hämta hela spoilern bakom – eller under – bilen. Att du gillar att det tar i är du nog rätt ensam om…. Men visst, vill man ge intrycket av bilen är toksänkt utan att den är det så är ju en extra spoiler en fantastisk lösning. 😛

                            Jag gillar det inte heller. Ska se över det till denna säsong så det inte tar i längre. Kan vara jobbig i vissa situationer.

                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.