Emblemplacering Saab 900 T -83 och -85

Forum Modellspecifika forum OG900 Emblemplacering Saab 900 T -83 och -85

Detta ämne innehåller 5 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2007-03-31 11:45.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

bovy
    Deltagare

Hallå.
    Hoppas ni kan knäcka nöten åt mig. Jag undrar hur emblemuppsättningen runt bilen skall se ut.
    Bil 1: http://www.ystad.nu/falkman/LYXemblem.jpg
    Tror att den är helt orginal men ej säker. Samtidigt undrar jag om det skall vara svart bakstam på bilen.
    Bil 2: http://www.ystad.nu/falkman/AEROemblem.jpg
    Här har jag dåligt koll. Jag tror huvemblemen är rätt men ej säker. Samma sak här, undrar om det skall vara svart bakstam på bilen.

Hoppas på nyttiga svar.
    Mvh Martin

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

porsche944
    Deltagare

Trevliga bilar, bild 1 är i mina ögon korrekt. Bild 2 bakluckan var svart mellan ljusen, dock var ju pärlemobilarna lite speciella, men normalt är det svart på en 85:a. SAAB , turbo samt 16 v emblem på luckan.Dock skall 85:an ha det lilla runda gripen emblemet EFTER saab emblemet, 1985 var året när detta kom, samma som på huven.

MVH

Michael

900lyx-82
    Deltagare

Mmmm, trevligt.
    Håller med Rasmussen om emblemen.

MEN jag önskar mer info om din LYX du äger Bovy.
    Å bilder fördendelen, har en lyx själv under renovering.

Mh TT.

bovy
    Deltagare

Michael: Om jag förstått det rätt så skall det stå SAAB och koncernemblemet till höger på luckan men sen är jag osäker på om det skall vara turbo + 16valve emblemet eller 900 turbo + 16 valveemblemet till höger? När det gäller svart bakstam så förstår jag att det är svårt att ge ett rakt svar. Jag har sett på 84:or som är reggade som LUX:ar och dom har svart bakstam. Men sen har jag sett bilder på en USA 85:a och den har inte svart bakstam. Länk: http://www.nysoc.com/gallery/album56

900lyx-82: Inga problem. Det kan vi ta via PM. Kolla gärna dina PM då jag sen tidigare har skickat ett till dig som du inte läst.

När det gäller själva emblemen. Har kollat att det skiljer i artikelnummer mellan combicoupé samt sedan. Är det skillnad på emblemen eller bara tejpen med tanke på rundningen på combicoupén? Koncernemblemet. Vet att dom skifta emblem något modellår men vet ej när samt vad skillnaden är emellan dem?

Är tacksam för svaren jag fått samt hoppas på nya svar på mina frågor.

Mvh Martin

porsche944
    Deltagare

Hej.

Det finns inga pm i min in box.

MVH

Michael

bovy
    Deltagare
    Michael Rasmussen wrote:
    Hej.

Det finns inga pm i min in box.

MVH

Michael

Ahh. Jag kanske skrev lite otydligt. Det är 900lyx-82 som har PM från mig.

Mvh Martin

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng