Enormt däckslitage fram + framhjulslager

Forum Modellspecifika forum OG900 Enormt däckslitage fram + framhjulslager

Detta ämne innehåller 4 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-06-23 20:16.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25359

    spyker900
    Deltagare

    1. Yttersidan slits ner väldigt fort. Enligt nätinfo beror det på att toe-in är fel.
    Vilka värden gäller på toe-in och camber?

    2. Muttern som låser p-änden verkar vara 22,5 mm. Är det verkligen så?

    3. Ett ½!”#¤%& ljud från vänster framhjulslager. Enligt förre ägaren ska det vara bytt.
    Det sitter en ny mutter (fäste 32 mm) monterad. Men den j-veln lossnar hela tiden. Jag drar åt med 280 Nm…
    Vad göra?

    #185545

    torbo
    Deltagare

    Kan det vara så att förra ägaren ljög? 🙄

    Lägg på ”lås-medel” på muttern, som man använder när man byter styrstag.

    #185546

    M.Broberg
    Deltagare

    Ska man inte banka till en låsning på muttern?

    #185547

    saabaero
    Deltagare

    Om muttern lossnar är det antagligen glappt på splinsen.
    Lösningen är att limma splinsen.

    Muttern måste vara åtdragen för att lagerspelet ska bli rätt så det är troligen orsaken till lagerljudet också.

    #185551

    longjohn61
    Deltagare

    Limma fast muttern med loctite nr 243 blä färg på vätska har den finns att köpa i små flaskor
    fetta av ordentligt och lägg på loctite var inte snål på med muttern och dra åt den 😉

    Mvh Nisse

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng