Extra ljus till SAAB 9000 CDE

Forum Modellspecifika forum 9000 Extra ljus till SAAB 9000 CDE

Detta ämne innehåller 4 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-11-08 12:39.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

dragonii
    Deltagare

Vet att det finns kablar fördraget i bilen, själv hittar jag inte dom, hittade dock 2 kontakter nära kylaren, mätte dom, och får inget utslag någoting på båda. det ena har färgerna Grön och svart, det andra har blå/vit och svart.
    Kollar jag sen under säkring/relä lådan som finns i motorrummet, ser att pin 30 har gul sladd, pin 87 har grön sladd.

Så jag undrar vilken av dom 2 kontakterna är till för? Och var hittar jag kontakt till extraljus?

cabmange
    Deltagare

.

dragonii
    Deltagare

Har redan dimljus monterat när jag köpte bilen, och dom fungerar.
    Det är bara extraljus jag vill montera. Såg i säkringslådan i motorutrymmet att det fanns en tom sockel för extraljus. Kikade därunder som jag nämnde ovan så finns kablarna som behövdes för att styra relän.

Hmm, får gå ut och mäta igen och se om jag får ström till nån av de 2 kontakter därunder.

Kan ha fel men jag tror det finns två kontaktstycken med en svart och en röd tråd i varje på var sin sida under kylaren. det ska nog finnas fördraget till elsentral oxå… Grön o svart är till extra kylfläkt…

saabaero
    Deltagare

Vad är det för årsmodell ?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng